Mera vår...

Idag när jag red runt på travbanan, såg jag en blänkande stare med gul näbb promenera runt i gräset !
Min Eika skötte sig exemplariskt idag, kanske det berodde på att jag var helt avspänd och hon kunde trava på rundad och fin i lugnt tempo.
Sen jobbade jag lite där på stallet, "maskade" runt bokstäverna som jag sedan målade med grön färg. Vanja tycker det är jättebra att jag sköter dom små "pilljobben". Bilder kommer i morgon, då har jag bett om jobb hela dan, nämligen.
På vägen hem såg jag syrener, som redan börjar blomma!!

Ikväll beställde vi upp sallad från "våra pojkar" på Balzac. När jag kom och hämtade salladen, så visade det sig att kocken gjort en special grej till oss. Han kom själv och stolt berättade att han gjort gravad lax, vilket han sade på svenska. Han ville också veta hur vi brukar servera den och i morgon har jag lovat att visa hur vi gör gravlaxsås.
Det var verkligen jättegott! Och gav en härlig påskkänsla....



Påskpyntet hänger på plats utanför dörren och jag kan varmt rekommendera hängbjörk om ni vill pyssla lite!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0