Möten

Igår hade jag ett spännande möte igen !
När jag var på flygplatsen och väntade på Peter och Marianne så satte jag mig bredvid en gammal dam.
Hon frågade mig vad klockan var och jag berättade det för henne. Hon berättade att hon är blind och inte kunde se klockan själv. Och så var samtalet igång...
Hon satt där och väntade på sina båda söner som skulle komma från USA, via Zurich, hon var verkligen förväntansfull, men deras plan var 45 minuter försenat.
Vi hade en fin stund tillsammans, hon pratade bra engelska, hade börjat lära sig det när hon var 55 år!
Nu är hon 77 år, heter Katarina, lätt för mig att komma ihåg. Bor ensam i Belgrad då maken dog för 5 år sedan och sönerna bor i USA. Hon hade precis fått veta att hon har lungcancer.
Hon hade jobbat hela sitt liv som läkare på neurologavdelning.
Jag borde bett om hennes telefonnummer....

Kommentarer
Postat av: Marianne & Peter

Vilken tripp! På 5-dagar hann vi uppleva allt!Guidad via promenader,bil,båt(om än nog så liten)och cykelturen:)som Claes uppskattade(:

Mycket bra arrangerat. Vi har sett en stad med boende i allt från lyxhotel till papplådor. Men framförallt en mycket vacker grön stad, där Gunilla &Claes bor på den grönaste gatan.Lätt att hitta.

Kul att vi kunde köra er hem, trots Gillas nya stora väska i den lilla Hondan.

Tack så mycket, Marianne & Peter.

2009-04-28 @ 21:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0