Promenad runt Ada

Onsdagen började med en långpromenad runt Ada, tillsammans med Lena. Solen sken, det fläktade skönt och vi travade på i rask takt. Ada Ciganlija är verkligen en oas och rekreationsområde mitt i Belgrad och väl värt att utnyttjas.
Till och med nakenbadarna var på plats, undrar hur dom tänker där dom exponerar sina hyddor helt och hållet, huum...

 Efter drygt halva vägen mötte vi Maria Å och hennes lille Oskar och åt lunch tillsammans.

Eftermiddagen var jag hos Nero, min frisör, som färgade, slingade och klippte mig för 3000 RSD (ca 400 kr), det är prisvärt!! Jag är alltid nöjd när jag går därifrån, även om Claes alltid tycker att det är för kort i  nacken.

Snabbt i duschen och på med klänning innan Deb kom och vi tog en färggrann drink på balkongen, den som vill veta vad det är får kommentera...


Våran danslärare Milos,  som utbildar sig till teaterregissör, hade bjudit in oss till föreställningen Gabrielle, av en italiensk författare. Han satte upp den på Atelje 212, lilla scenen,  som en del i sitt examensarbete. Vi amatörer kunde se en välspelad rolig pjäs, som säkert varit ännu roligare om vi förstått vad som sades, allt var på serbiska. De andra åskådarna skrattade gott nästan hela tiden!
Såklart fick han blommor och lycka till av oss, när vi minglade med de andra gästerna på coctailpartyt efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0