Svea...

Måste bara berätta att jag åter igen träffat min "gamla franskalärare", Svea Gustafsson. Vi hörs av eller träffas nån gång då och då, och nu när jag varit hemma så länge passade vi på att träffas igen.
Hon bjöd hem mig på middag en kväll i förra veckan och vi pratade om allt mellan himmel och jord hela kvällen, vi skulle behövt många timmar till för det verkar som att det finns en sjö att ösa ur.
Såklart pratade vi gamla gemensamma minnen från min studietid på högstadiet, när hon var studierektor på Centralskolan i Valbo. När vi åkte till Paris tillsammans 1974, Abba vann med Waterloo när vi var på färjan mellan Trelleborg och Travemunde...
Jag njöt av att höra att jag tillhörde en av hennes favoritelever! Tänk om jag hade vetat det då...
Sen har våra vägar mötts på olika sätt genom åren och jag har alltid fascinerats av hennes energi och ordning och reda. Senast möttes vi när jag gick med i Gävle-Valbo Rotaryklubb för några år sedan och vi har ätit många luncher och jobbat med diverse Rotary-frågor tillsammans.
Kontentan är att oavsett åldersskillnad så har vi riktigt trevligt tillsammans och en mycket djup vänskap! Tack för det Svea!     

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej Gilla

Är åter på jobbet efter en skön semester "delvis på hojen"

Blev lite överraskad över att hitta Svea på bloggen.Hon var min allra bästa lärare i högstadiet och hon är fortfarande lika elegant som då.



Hörde att du varit hos syrran och blivit skalperad!

Sätt gärna in en bild så vi får se om du talar sanning.Antingen bidrar det till fler kunder eller också får hon stänga salongen.

Kram

2009-08-10 @ 09:35:04
Postat av: Svea

Ja, inte går man säker för upptäckt i Valbo inte!

Men det är ju tryggt och roligt, att finnas bland gamla goda elever och vänner.

Kram!

Ha det så gott!

Svea

2009-08-15 @ 10:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0