...är hela världen vit...

I morse när jag vaknade "var hela världen vit" och det var verkligen vitt och fint, det har snöat hela natten och fortsätter att snöa.


Det är verkligen jättefint, men jag undrar hur det ser ut på vägarna...
Bilen är min idag, men jag tror att den får stå kvar i garaget, plogbilar är inte nåt som man ser ofta i den här stan.

Från 10 december är det en massa nya trafiklagar i Serbien, bland annat måste man ha vinterdäck om det är snö. Vi har det, såklart, min man är ju säkerhetschef också! Men serberna har ingen chans, det finns inga att köpa. Det är ingen som informerat däckshandlarna om att denna lag skulle träda i kraft, så dom vinterdäck dom hade är slut för längesen.

Tack vare allt snöande så funkar inte min TV-mottagning så bra, det bara "laggar". Men jag kunde ialla fall se och höra det mesta från gårdagens "Svenska hjältar"! Ett helt underbart program som på ett fint sätt lyfter fram vanliga människor, som gör skillnad för andra. Goda förebilder behöver vi alla och det kändes positivt på alla sätt.
Mer sån´t!!

Kommentarer
Postat av: Peter

Vilken vacker bild. Undrar om skatan bor kvar hos er över vintern? Saknar henne på bilden. Välkommna hem till en stad i snö, förberett för tomtebesök, hoppas det håller i sej!

Kram.

2009-12-16 @ 19:17:34
Postat av: Bernike

Jättefin bild och jag ÄLSKAR ju just den sången du menar. Då blir mitt hjärta varmt och jag tänker på mina vintrar hos mormor. =)



Mamma frågade vilket datum ni kommer hem, men jag hade inget svar.

När ni än kommer så är ni välkomna hem ♥♥♥

2009-12-16 @ 20:52:01
URL: http://www.fulaankungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0