Bakhjälp

Idag har jag försökt att sätta mig in i hur man skaffar sig en passiv inkomst, dvs sjunga in en platta eller så och sen tjäna pengar varje månad, år efter år på stimpengar. Är det nån som vet hur man gör om man inte kan sjunga??

På eftermiddagen bjöd jag in granntösen Eva att baka pepparkakor! Det hade hon aldrig gjort tidigare, hon tyckte det var jätteskojigt och hon var riktigt, riktigt duktig, en riktig talang. Claes var helt klart avundsjuk. Evas mamma Goga var också med upp, mest för att hjälpa till så vi kunde kommunicera, men också för att smaka glöggen. Den påminde henne mycket om det bästa med skidåkning nämligen, "gluhwein"!
Apropå glögg så använder jag mammas och pappaas recept som Kickan skrev i kommentaren häromdagen, men med mindre socker och mindre vaniljsocker. Det är många som tycker riktigt bra om den!



Det är underbart att dela denna härliga julförberedelse med barn, och när jag inte har några egna i närheten så får jag låna!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Kan ju förtälja att alla sura toner fixar man till på mixerbordet i studion så du har bara möjligheter!! Många "stjärnor" utnyttjar detta.

/Cajsa

2009-12-06 @ 20:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0