Julbestyr

Nu har jag funnit mig till rätta i Gävle igen och pysslar på med diverse julbestyr, så jag inte hinner blogga.

Jag var riktigt trött i söndags när mamma väckte mig 8.30, och undrade om jag skulle äta frukost på hotellet... Tur vi inte bodde i samma rum eftersom dom gick hem långt före mig, jag höll ut till 03. Vi hade trevligt och det var skojigt att träffa en massa av Fredriks kompisar, flera kände jag sen hans gymnasietid och andra var helt nya för mig.
Pappa körde oss hem i snöyran, och jag sov i baksätet. det var lite uppförsbacke den dagen.

På eftermiddagen åkte jag ut till Bernike och hennes familj i Åbyggeby. Anne-Christine var där och bakade pepparkakor med småkillarna. Dom hade också varit ute och åkt på madrass bakom Johan, när han körde fyrhjuling. Vilken lycka! Dom var alldeles fulla av lust att berätta och friskt rosiga om kinderna!

Var förbi hos Peter och Marianne på kvällen och träffade då också Emelie, Oskar och deras lille Sune, svart katt. Dom hade en julskinka över, som jag fick med när jag gick hem i snöstormen. Den ska griljeras idag! 

Igår fanns jag till för både Anne-Christine och Ulla och vi fick en massa uträttat, samtidigt som vi hade riktigt trevligt.

Våran lilla gran har jag satt upp och klätt och nu ska jag slå in julklappar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0