Vi är i Wien

Sitter här på 12:e våningen på hotellet och ser Stefansdomen och andra vackra hustak, stora snöflingor singlar ned utanför fönstret.
Vi gav oss iväg ifrån Belgrad kl 10 på fredag fm.
Resan bjöd på olika "strapatser". Jag fick jätteont i magen, magkatarr, vilket var längesen jag hade. När vi kom åkande efter motorvägen stod en polis mitt i vägen och meddelade "problem most", vilket betyder att bron över Donau var avstängd, vi fick åka flera mil extra på små krokiga vägar för att så småningom kunna åka över floden. Inte nog med det, det spöregnade hela vägen. Så flera gånger frågade Claes med all rätt, om vi skulle vända och åka hem igen.
När vi väl kom fram till Wien var vi glada att vi höll ut under resan.
Vi har haft en mysig helg här med Julmarknader och annan julshopping, god mat och att bara känna in stämningen. Wien är verkligen en stad med klass, många vackra saker, byggnader och människor att titta på. Här finns allt! Det är rent och snyggt och mycket välordnat. Och i juletid är det nåt alldeles extra! En världsstad som Ulla säger.

Idag ska vi hämta upp Deb på flygplatsen och ta henne med till Budapest, på vår väg till Belgrad! Precis just idag kommer hon från Indien för att om några dagar åka hem till Canada och fira jul, vilka sammanträffanden!
Jag tycker det är jättehäftigt och hävdar med bestämdhet att
"Slumpen är ingen tillfällighet"! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0