6 februari

Den som säger att hon inte påverkas av vädret, har jag svårt att förstå...
Jag påverkas positivt av allt som solen har med sig och då framförallt ljuset och värmen.
Att så här i början av februari, en helt vanlig fredag få uppleva strålande sol och +20 grader, det är helt ljuvligt!
Livsandarna vaknar verkligen till och plötsligt känns läderstövlar och nya vårjackan helt fel, hur fort kan det gå?
Hemma i Flaten skottas det snö.
I Belgrad poppar det upp en massa fina sportbilar, Ferrari, Porsche, Mercedes, Yugo och man skulle kunna tro att det är "maffia-konferens" på våran gata.
Alla caféer letar fram stolar och bord att sätta ut till fikasugna gäster i häftiga solglasögon och helt plötsligt är stan full av glada människor i alla åldrar igen! Då märks det inget av ekonomisk kris.
Fåglarna kvittrar för fullt och jag undrar återigen hur det kommer sig att dom bara kvittrar på våren, inte på hösten....



Kolla den sista bilden och fundera över hur den vita minibussen ska komma ut... typisk serbisk parkering, och han kan bara åka åt mitt håll.

Kommentarer
Postat av: Liz

Åh, såå skönt det låter! Jag vet varför fåglarna kvittrar på våren och inte på hösten! De tycker oxå att det är en trist tråkig tid att gå till mötes!Ha det så bra!

Kramar från Enköping

2009-02-07 @ 19:17:33
Postat av: Helena

Bortsett från färre minusgrader är vädret ungefär som förra påsken. Gåsjackan sitter perfekt, hoppas bara att gåsen inte behandlades som Kalla fakta visade för några veckor sedan. För oss som precis kommit hem från fjällen är utsikten välbekant. allt är vitt. Tom skottar snö på baksidan, vi har jourvecka.

2009-02-08 @ 09:25:57
Postat av: Liz

Hej igen!

Här kan ni kika in på min sida om ni vill. Handlar väl mest om hundarna, men det finns även annat lite smått och gott!

Kram från Liz & göran

2009-02-08 @ 17:35:20
URL: http://www.123minsida.se/Hagadogs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0