Aj aj

Igår skulle jag slå på stort och ge Claes lite Taktil massage, men vad hände? När vi skulle sätta upp massagebänken så klämde jag höger långfinger, riktigt ordentligt. Jag satt bara fast och blev paralyserad, visste inte hur jag skulle få bort fingret. När jag väl kom loss såg det förskräckligt ut, spolade i kallvatten och satt sen i soffan med ispåse runt, både till Bygglov (vad fint det blev) och House. Det blev som ni förstår inställd massage, han får ha det tillgodo!
Fingret är lite spänt i dag, men ändå helt ok. Det vill dock inte skriva på datorn, får använda dom andra fingrarna.

Carolina stackarn har det värre. Hon vaknade i lördags med jättesvullna kinder och gick iväg till doktorn som tog lite prover och skickade hem henne utan att kunna tala om vad det var. Hon var inte mycket bättre på söndagen, det spände och gjorde också lite ont i halsen, dock ingen feber eller sjukdomskänsla. Hon skickade bilder till oss, så vi fick se hur hon såg ut. Som en hamster! Jag tror hon uppskattar att jag inte publicerar dom bilderna, eller hur Carro?
Vi försökte kolla på internet, läsa läkarböcker (tack Tina!) och konsulterade Anne-Christine och så småningom kom vi fram till att det måste vara en inflammation i öronspottkörtlarna... Hur man nu får det?
På måndagen var hon till doktorn igen, som ställde samma diagnos, som vi gjort och gav henne Kåvepenin i 10 dagar, för säkerhets skull.  Hon gillar inte att visa upp sig "så här" så hon får helt enkelt hålla sig inne några dagar till.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Stackars ditt finger och stackars Carro.

Hälsa henne så gott och jag vill gärna se bilderna!!!

Kram

2009-02-11 @ 10:19:21
Postat av: Marianne

Stackars Carro,även dig.Hoppas ni är på bättringsvägen.

2009-02-11 @ 13:39:31
Postat av: Bernike

Oj, vad ni håller på. Jag sänder mina ömmaste kramar o hoppas på snart tillfrisknande till er båda.

Claes måste väll fått sorg av att inte fått massagen oxå kan jag tro. Du är grym Gilla. :-)

Var förresten till Nicklas C i förrgår o blev medveten om att mirakel kan ske. :oD



Kramiz.

2009-02-11 @ 21:48:20
Postat av: Frida

Hej!

Gissa om jag blev förvånad när du skrivit i min blogg?! Och glad :) Jag ska lägga upp lite nya bilder på grabbarna, jag lovar. Hur har ni det?

Hälsa familjen, kram från Frida.

2009-02-11 @ 23:59:46
URL: http://fiddeli76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0