Peters godnattråd

Efter mitt förra tips, att ligga som Pippi Långstrump, när det är svårt att somna, fick jag en kommentar från Peter, min käre svåger. Eftersom jag tycker det är så bra så citerar jag det i sin helhet, hoppas det är ok...

"Har jag inte berättad för dej hur jag somnar när huvudet är fullt av konstiga tankar och stress?
Jag har en liten radio, Sony, köper freestylelurar, klipper bort den som det står L-på, för jag sover på vänster sida. Sedan slår jag på P1, på radion, lämpligen OBS-kulturkvarten, eller något annat tråkigt program. Försöker koncentrerat lyssna på dessa. Det är så jävla tråkiga program så då bestämmer sej kroppen att då sover vi i stället!
Det har även fungerat utomlands, antingen har man ingen aning om vad dom pratar om, fattar inte språket, tex. Azorerna, eller också har man så mycket översättning i knoppen att man somnar.
Sorry, missade att berätta, du måste sätta in proppen der står: R-på, annars hör du inget. Lycka till , å sov gott. "

För er som missade mitt PS i det förra inlägget om svårt att somna, så kommer våra fantastiskt sköna sängar ifrån Lectus, och vi köpte dom såklart av Peter på Lindholms Möbler i Gävle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0