Min 50-års fest !

IDAG är det en månad sen jag hade min 50-års fest                                                                                                                   
Vilket underbart minne det är, en härlig karamell att suga länge på!                                                                                                   
TACK alla Ni som kom och gjorde kvällen helt fantastisk!
Den överträffade verkligen alla mina förväntningar, med 75 gäster mellan 2,5 och 85 år.

Väldigt tidigt stod det klart för mig att resa bort det hade jag ingen lust med, jag är ju borta hela tiden, i Belgrad ;)
Nej, jag önskade mig en riktig fest med släkt och vänner i  glitter och glamour, temat var enkelt, jag hade ju redan klänningen! 

Lokalen och DJ bokades redan i april. Sen startade ett planerande och diskuterande med "alla" och projektet fördes framåt, sakta men säkert.
Kuverten hittade vi i Istanbul i maj.
Vi filade på gästlistan...och insåg att vi har både stor släkt och många vänner.
Härligt! Vilken rikedom!

Cathis, min personliga AD, gjorde som vanligt, urproffsiga inbjudningskort, som jag skickade ut när jag var hemma i november.
Buffé eller middag, det var frågan, men julen i sig är ju så mycket buffé och det blir gärna rörigt och svårt att planera matmängd, så det fick utgå. Försökte med catering, men de jag hittade ville vara lediga den dagen.

Helena hade en massa kantareller och blåbär, hon är som en skördetröska i svampskogen, och erbjöd sig att fixa såsen!  Perfekt, då hade vi verkligen något att utgå ifrån. Mamma och pappa fixade utskuren biff och vickning, varm korv och Janssons frestelse, samt kaffe och tårtor.

Dagen innan festen tillbringade Claes och jag med mamma i hennes kök. Mamma skalade potatis och morötter, som vi rostade i ugnen tillsammans med röd lök, Claes hackade. Vi gjorde Västerbottenpajer och kokade Pannacotta.
Vilket TEAM, pappa hejade på och hjälpte till att beräkna åtgången. Det gick fortare och lättare än vi trott!

Festdagen var vi ett helt gäng som hjälptes åt att duka och förbereda allt. Senare har jag hört att dom hade fullt sjå att få mig ur vägen, det var tydligen saker jag inte kände till som också skulle förberedas...
I köket fixade Johan och Anna köttet, och allt annat  för att vi skulle få maten på bordet.

Cajsa, underbara svägerska, höll i ALLA trådar under kvällen, som toastmaster. Jag kan varmt rekommendera henne !
Våra underbara ungdomar och deras kompisar fyllde upp välkomstdrinkar och gästerna droppade in....

Under middagen höll Claes tal för mig, det visades bildspel och framfördes två varianter av Pomp and Circumstances, med tomtebloss, ballonger och flaggor. Jisses vilket jobb alla lagt ner, för mig !
Inte nog med det, till kaffet bjöds det på latinamerikanska danser av Lana och Hampus !! Och som pricken över i:t fick Claes och jag dansa med dem, innan de lärde ut cha-cha till alla våra gäster ! Ungdomarna sjöng sååå vackert för mig!
Jag fick förutom all uppståndelse, massor av fina presenter också!

Uffe, var DJ, och såg till att alla som ville, kunde rocka loss, och vi roade oss till 02. Då fick vi inte spela längre.
Tiden går alldeles för fort när man har skojigt, vi borde börjat tidigare...

När det sen var dags att diska och städa kunde vi också konstatera att det är  fantastiskt att ha många vänner och släktingar, som hugger i för fullt. Marianne visste inte var hon skulle börja...
Det gick som en dans, även det, och kl 04 låg vi i sängen. Trötta, glada och fullt nöjda !!!

TACK igen !!


Kommentarer
Postat av: Bernike

Oj, redan en månad sedan. :-o



Visst är det tillfällen som denna som gör livet värt att leva. Har oxå många fina bilder o minnen från kvällen.

Förstår dig precis med vad du säger om vad som är livets rikedom.

Härligt att vara en del av er familj.



Jätteglad att Adde o Emma kom på E´s kalas idag o att ni hörde av er. TACK.



Kramiz.



PS Joffa hälsar från tresitts-soffan här intill.

2009-01-27 @ 23:31:17
Postat av: Helena

Ingen tvekan, det var årets fest! Det var kalas!

2009-01-28 @ 09:50:30
Postat av: Kickan

Tack Gilla och Claes för en jättetrevlig fest.Det är alltid roligt att träffa släkt och vänner.Tyvärr alldeles för sällan.En stor eloge till Cajsa som var mycket proffsig hela kvällen och till Helena för den goda svampsåsen.Rosor även till övriga som gjorde ditt kalas till en fullträff. Minns och njut.



PS

Vem var 85 åringen?

Jag såg ingen som verkade äldre än 60 år!!!

2009-01-28 @ 11:22:05
Postat av: Maria

Hej Gunilla!! Och stort grattis i efterskott!! Vilken fest! Känner igen lokalerna, Toivo hade sin 60 års fest där i mars förra året:) Kraam/Maria

2009-01-30 @ 14:56:22
Postat av: Ammi

Supertrevlig fest tycker vi. Mats o jag. Herregud att det redan gått drygt en månad. Bra upplägg på alltihop. Tusen tack för att vi fick komma. Nu har vi precis druckit kaffe och ätit chokladmousse till, så nu är det bara lite Tv-titt och sänggående och vipps så är det en ny arbetsvecka igen, hej o hå. Många kramisar till er från Ammi o Mats

2009-02-01 @ 18:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0