Slapp dag

Visst är det skönt med sovmorgon! Vi sov till 11 idag, både Claes och jag. Vi kan känna oss helt förtappade, som tonåringarna, men who cares, det är ju bara vi här. .. När regnet skvalar utanför fönstret och vi har världens skönaste sängar, Tack Peter! då är det enkelt att ligga kvar under  täcket.
Men som mamma brukar säga -" Morgonstund har guld i mund".
Nackdelen med att vara sent uppe är när man ska försöka hitta en parkering vid  Delta City, ett stort modernt shoppingcenter, i 14-tiden när alla andra sjusovare också är där.

Den stora rean pågår förfullt, 50-70 % rabatt på massor av grejer. Jag var ute efter en "mellanjacka i färg" att ha nu när det är för varmt för dunjacka och för kallt för kavaj, och som kan pigga upp lite!
Hittade denna röda på Zara för 350 kr, bra pris och jag känner mig fräsch i den. Poserar framför våra sköna sängar.


Anita och Terje, från Norge, var också ute på shoppingtur, så vi passade på att luncha med dom, innan vi återvände hemåt igen.
Claes tränade på crosstrainern igen, men han vill inte att jag lägger upp någon bild, ännu.

Till middag stekte vi underbara kalvbiffar, det går att hitta jättebra kött här, men man får inte alltid det man planerat...
Till det gjorde vi nät nytt, gott och enkelt. Hyvlade potatis med osthyveln, stekte i panna, med salt, peppar och vitlök, hällde på lite grädde och lät det puttra i 10 minuter, med lock på. Riktigt mumsigt ! till köttet och en sallad.

Sen gick vi faktiskt ut på stan en sväng, mycket folk i farten kl. 20.30. Vi tänkte kolla in restaurangen/baren högst upp i Hotel Palace, men där var det bröllop på gång, så vi gick en sväng till och hamnade på Que Pasa.
Paja jobbade ikväll och gav oss det bästa bordet framför scenen, vi tog en varsin drink och lyssnade till två herrar som spelade spansk musik på gitarr. Sen varr det en tjej som dansade flamenco, jisses så fort hon rörde fötterna...
Det var mysigt att vara "ute" helt apropå för en gångs skull och se lite nytt folk.


Kommentarer
Postat av: Bernike

Jackan var absolut värd 350:-. Jättefin.

Vad mysig dag ni haft idag. Ska testa potatisen. :o)



Kram.

2009-01-25 @ 21:18:00
Postat av: Helena

jag ska också testa postisen.

2009-01-26 @ 14:18:45
Postat av: Marianne

Snygg jacka.Även jag behöver förnya min garderob.

Faktiskt är det vinter fortfarande men i butiker är det sommar?

2009-01-26 @ 18:14:01
Postat av: Kickan

När du tröttnat på jackan kan du skicka den till mig.Jättesnygg. Jag gillar ju också rött!!

2009-01-27 @ 08:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0