Svårt att somna ?

Ibland har jag lite svårt att somna, om jag har varit uppe för länge, druckit kaffe eller om det är nåt speciellt jag ligger och planerar för. Helt enkelt når tankarna far omkring. Och det gjorde dom igår kväll...

Vi hade konstaterat att rikare ekonomiskt  blir vi inte av att bo utomlands. Men som jag sade till pappa, när jag hade drivit min firma i ett år och det var dags för deklaration: - Du får lägga till 100 000, för ökad livskvalité och välbefinnande!
Så är det, Claes är mer nöjd med sin arbetssituation och framför allt är han gladare, jag ser hans skrattgropar väldigt ofta nu för tiden. Vi tar dagen mer som den kommer och kan konsten att njuta båda två om inte dagligen, så nästan!

Tillbaka till sömnsvårigheterna, jag har läst någonstans att när det är svårt att somna så kan det vara skoj att ligga som Pippi Långstrump i sängen, dvs med fötterna på kudden. Och tro det eller ej men det funkar enormt bra för mig.
Jag somnar direkt !
Claes är dock inte lika förtjust när han vaknar med mina fötter i ansiktshöjd.... men han är tålig och mycket tolerant.

Klicka för att se bildinformation
PS Peter vill att vi talar om att sängarna från Lectus, är inköpta på Lindholms Möbler i Gävle


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Det ska jag prova när Peter sover som "ja du vet#

2009-01-26 @ 19:34:51
Postat av: Kickan

Jag lider också av sömnproblem (ett släktdrag)och har även enl Göran tåbira!! Så det var inget bra tips.

2009-01-27 @ 08:12:43
Postat av: Helena

Ny variant att testa, eftersom potatisen var så bra menar jag..... Har precis städat mitt skrivbord och gjort EN lapp av alla små jag skrivit den senaste veckan. Nu håller jag på att bocka av, mest små saker, men ändå.

2009-01-27 @ 11:01:11
Postat av: Emma

Vad härligt att höra, jättekul att läsa att ni trivs så bra! Hälsa Claes så gott!

2009-01-27 @ 12:38:48
Postat av: Peter

Det var en mycket snygg jacka! Men var har ni köpt er underbara säng?

2009-01-27 @ 18:21:42
Postat av: Bernike

Ah, det var därför Gurra somnade upp o ner ikväll. :oD

2009-01-27 @ 23:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0