Gnällspikar...

Nu undrar jag helt enkelt om svenskar är ovanligt gnälliga ?
Jag upplever att det gnälls mest hela tiden om allt möjligt, för det mesta smått,-läs lyxproblem, som att tidningen inte kommer förrän klockan sju på morgonen....istället för att vara tacksam för att den kommer över huvudtaget !
Och det absolut värsta just nu är alla som gnäller över att det är för VARMT !! Människor som längtar efter sommaren och gärna åker till värmen, hallå....
Nej, hur vore det om vi skulle ta och starta en ny rörelse... Tacksamhetsrörelsen !
Det finns sååå mycket att vara tacksam för, åtminstone tycker jag det, och jag är det uppriktigt flera gånger om dagen.
Det kom vatten i duschen i morse också,  jag äter mat varje dag, jag har en underbar familj och fantastiska vänner, för att  inte tala om min cykel !

Igår träffades Anne-Sofie och jag på Söderhjelmska, bland alla andra som passade på att njuta av ännu en varm sommarkväll. Sen tog vi en fika hemma med Göran och Alice.


Passa på och lev livet och njut, ta en kall dusch och drick ordentligt.
Var tacksam !

Kommentarer
Postat av: Ettan

Du har sååå rätt i allt du säger.

Vi hoppas du hinner ta en cykeltur till Järvsta också nån gång.

Kram Ettan

2009-07-02 @ 08:25:15
Postat av: Bernike

Håller oxå med. Har reagerat på exakt samma sak just med värmen.



2009-07-03 @ 15:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0