Lienpilen på Hagmyren

Mamma och pappa var så klart redan på Brunnsgatan och väntade in mig när jag kom cyklande från jobbet i måndags. Vi lastade in oss tillsammans med Andreas i deras bil och åkte norrut, Hagmyren i Hudiksvall var kvällens mål.
Mamma hade packat matsäck och vid Ångersjön hade vi vårt  första stopp...det var mycket uppskattat!

Smaskigt!


Vi hade strålande väder, bara lite kallt. Vi började med att kolla in kvällens bonus för mig ...

Järvsöfaks, live, har vi sett, men bilden har jag tagit bort..
Var det nån som trodde att han inte skulle vinna, på hemmabanan? Vilken häst!! 20 miljoner har han sprungit in hittills.

Sen var det dags att äntligen få bekanta sig lite med Lienpilen, det var två år sedan jag träffade honom senast.


En liten söt häst, full i bus...

Erik Svensson kör



Samtidigt skulle Marcus köra Flammentanz på Mantorp, det gäller att hålla kontakt...


Så var det då dags,
Andreas hade kollat upp hur vi skulle komma in i vinnarcirkeln och han skötte även filmandet. Får se om jag lyckas lägga upp den lite senare...
Lienpilen hade nummer 8, låg näst sist från början, arbetade sig framåt, fick en galopp men kunde samla ihop sig och kom till sist trea! Han ser väldigt fin ut.

Det var en trevlig utfärd....en måndagkväll.


Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej

Undrar vad Maggan hade för gott i byttan.

Var det Skaldemans recept tro??

Kram

2009-07-08 @ 08:37:37
Postat av: Bernike

Oj, det var en beundransvärd häst. En sån härlig dag!

2009-07-08 @ 10:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0