Cleaning lady

ALLA, borde ha en egen cleaning lady!
Jag har egentligen tyckt att jag kan städa och stryka själv, när jag "bara" går hemma.
I höstas när jag jobbade 8 veckor, gjorde jag mig råd att ta hjälp av Ljubica, en glad kvinna som gärna kom och strök tvätten, men som var urkass på att städa. Jag fick gå efter och städa när jag kom hem. Därför var det enkelt att säga upp henne när mitt jobb tog slut. Så jag tog över hennes jobb istället.

Deb och Rita har ju båda flyttat och dom hade Nena, som hjälp i sina hem och dom var jättenöjda med allt hon gjorde utom fönstertvätten. Så jag funderade en stund och bestämde mig för att testa igen att få hjälp med strykning några gånger innan jag åker till Sverige.
Förra veckan var hon här första gången och jisses vilken skillnad. Hon är supereffektiv ! Hon strök all vår tvätt och det var inte lite för såklart hade jag samlat ihop en massa. Hon hann dessutom med att städa och plocka, hon har verkligen  en god blick för vad som behöver göras. Hon har hunnit med att vara här två gånger till och har verkligen noggrannt gått igenom hela lägenheten.
Hon har strykit mera kläder, städat badrum och fixat skinande duschväggar, torkat uppe på och i alla skåp och hyllor, dammsugit soffan, skurat balkonger och såklart dammsugit och torkat alla golv. I våra lådor ligger kalsonger och strumpor vackert vikta efter färg, så fint har vi aldrig haft det. Claes är jättenöjd :)
Det som jag får stå ut med är att grejerna i skåpen har lite annorlunda placering än vad jag är van med, men det är ju lätt fixat, när allt är rent. Ni får lista ut själva vilket som är på mitt vis!!



.

Så jag känner att i och med att jag tagit mitt sociala ansvar så får jag också ett mycket välstädat hem.

I morgon åker vi på en dirty weekend till Grekland, vi får se om internet funkar där....
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej

Vilket problem? saker som kommer på fel plats i skåpen. Det känns igen fast man inte har någon "cleaning lady".



Krma Tina

2009-06-12 @ 15:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0