Farewell

Igår hade vi jentelunch hemma hos Cecilie. Hon hade beställt olika smårätter via ett cateringföretag, så ingen av oss behövde stå och laga till nåt. Mycket bekvämt och enkelt.  Det var bara en av oss 15 som inte var med, så uppslutningen var stor. Vi passade på att säga tack och hej till Heidi(min ridkompis), med blommor och en vacker bok om Serbien, hon flyttar till Indien, hon också, i augusti och innan dess kommer hon att vara med pojkarna i Norge.


När vi var samlade allihopa passade vi också på att fira Maria T, som kommer att fylla 40 år i sommar ! GRATTIS!
Hon fick ett vackert halssmycke.


Onsdagen avslutade jag och Claes med en tur på Donau och Sava, vi var inbjudna av Move One, det företag som flyttade hit våra grejer och som hjälper oss med alla uppehållstillstånd och arbetstillstånd som ska förnyas varje år.
I företaget är det Gordana och Tomo, som vi har kontakt med, dom är mycket proffessionella och vet vad dom pysslar med.

Vi klarade oss från regnet, alla hade paraplyer med, och hade en mysig tur med båten.
Gordana skrattar åt mig, när jag lyckas träffa nya människor att prata med överallt. Denna gång stiftade vi bekantskap med Elaine och Mark, nyligen anlända till Belgrad från England. Dom har bott och arbetat runt hela världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0