Hinner inte med

Bernike undrar hur vi hinner med allt vi gör, men det är ju så att det är bara vi två och bara en som jobbar och ändå...jag hinner inte med allt jag tänker att jag vill göra. Jag har en hel lista med saker som borde fixas, bland annat sortera tre stora lådor med foton från 1987 och framåt. Mamma har redan förutspått att vi kommer att ha lådorna med oss hem igen, jag hoppas att hon får fel, men just nu är det låga odds på det. Billy som jag handlade i Budapest för en månad sen väntar också på att bli ihopspikad. Jag vet inte hur jag rör till det och faktiskt fångar tillfällena, vilket jag njuter av, och det blir mer av det när Claes är på resande fot, just nu på väg hem från Wien och vädret är vackert. Det finns alltid nåt att skylla på.
Men jag hinner ärligt talat inte alltid  riktigt med att blogga, speciellt inte nu när jag börjat med en till blogg, på engelska. Det får helt enkelt bli när det blir....

Som igår till exempel....
Började med att fara till stallet. Eftersom min häst är med föl och bara promenerar fick jag en ny häst, Tropitza, en brun vanlig ridhäst, typ varmblod. Vi red i paddocken Heidi och jag och allt fungerade jättebra. Efteråt sa både Dragan och Vanja med förvåning i rösten, att det där gick ju över förväntan. Tropitza brukar tydligen kunna krångla med nya ryttare... Jag får hela tiden beröm för att jag har så mjuka och följsamma händer när jag rider. Det var skoj att ha klarat av det!

Aida, min väninna från Kazakstan, hade lämnat sin minsta tjej 1½ år med barnvakten och  hämtade upp mig. Vi åkte till Ada och solade. Jag badade, men hon som är mycket rädd för allt och dessutom gift med en amerikan duschade istället. Vi hade i alla fall mycket trevligt, fikade och surrade om allt mellan himmel och jord. Det var första gången på drygt ett år som hon var dit ! Jag glömde smörja in min rygg och idag är den lite extra röd...


Tog bussen från Ada, hem, duschade, iväg till banken för att ta ut pengar innan dom stängde.
Till sömmerskan provade två sommarklänningar, som jag får uppsydda. Gick en sväng på stan.
Till Masa, konstnärinnan som jag lärt känna och köpte ut en tavla som Deb bestämt sig för, en stor 135x100 cm,  färgrik oljemålning med en balettdansös. I sista sekund, för när jag pratade med Heidi, så såg hon inga bekymmer med att skicka tavlan till Indien, med deras flyttgods, som också ska dit. Skönt för Deb, då slipper hon ta den på flyget...
Stoppade tavlan i en taxi och for till Heidi med den. Anita och Terje var också där och vi blev sittande hela kvällen, jag kom hem 1.30, det var riktigt trevligt!

Idag har vi haft jentelunch, den sista för terminen, för nu kommer vi alla att åka i olika riktningar. Vi tog en tur med trikken- spårvagnen, två stycken hade sin premiärtur. Vi åkte med trean, två hållplatser till en mysig restaurang Saric i Topcider park, där njöt vi av mixed grill och fräscha sallader.
 

Just nu är våran hyresvärd här med elektrikern och fixar elen under diskbänken. Varmvattenberedaren funkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0