I Gävle igen

Det var ingen konst att åka ifrån ett regnigt och grått Belgrad med bara +16 grader igår. Desto svårare var det dock att åka ifrån min Claes, i sju veckor. Jag var inte lika kaxig nu, som jag var när jag bestämde mig i april för att åka hem och jobba. Förhoppningsvis kommer han hem och pussar på mig nån gång i mitten !

Efter några fällda tårar flöt i alla fall resan på som den skulle och jag fick vänta ett par timmar på tåget till Gävle. Carolina hämtade mig och allt bagage, 16 kg övervikt, denna gång kunde jag inte prata mig ur det utan fick vackert slanta....Så är det när man har en stor ny och fin resväska!

Hemma i lägenheten hade ungdomarna: Carolina, Andreas, Pia, Emma G och Peter fixat mat till oss alla. Det blev avokado och räkröra, samt grillad fläskfilé, foliebakade rotsaker, sallad och såser, Mums! Och riktigt mysigt umgänge!

Efter några timmars sömn, klev jag upp och cyklade till jobbet i Strömsbro, en härlig tur, i solsken, som tog 25 minuter. Jag ska alltså jobba som sjuksköterska i sju veckor på Selggrensgårdens äldreboende, jag har jobbat där tidigare och trivs bra där. Jag känner igen flera av personalen och även patienterna, det var riktigt skojigt, även om jag så klart är lite ringrostig....

När jag skulle cykla hem igen var det punka på cykeln, så det var bara att promenera och lämna in den på lagning. Men det var en skön promenad i sol och +25 grader !

Carolina och tjejerna körde tillbaka till Helsingborg under dagen.

Kommentarer
Postat av: Bernike

Härligt att ha dig i stan igen! Välkommen hem! :)



2009-06-24 @ 06:31:41
Postat av: Lena i Belgrad

Ha det så bra på jobbet! Vi som inte har nåt just nu kan ibland känna en viss längtan. Men som "frifru" kan man ju gå långpromenader på Ada. Det har Marie och jag gjort idag, vi saknade vi dig! Nu ska jag iväg och fixa håret - konsert i kväll om du minns.

Kram Lena

2009-06-24 @ 16:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0