Ockelbo marknad

I helgen har det varit dags igen för den årliga marknaden i Ockelbo. Jag hade inte tänkt åka dit, men när jag jobbat färdigt i fredags, så blev jag ändå lite sugen. Andreas skulle inte ha bilen så den var min. Ringde Anne-Christine, som snabbt var med på noterna och inom en timme satt vi i bilen.
Vi kom fram en dryg timme innan marknaden skulle stänga för dagen, helt perfekt då vi slapp trängas med en massa konstiga människor i värmen. Vi strosade helt lugn omkring och några fynd hann vi med att shoppa...


Vi träffade Ted "pirogen", ett kärt återseende, och snackade en stund !


Huvudattraktionen för vår del var ju i alla fall att titta på Cajsa och Anne-Sofie, övervintrarna, dom som aldrig ger upp...trots att dom säger varje år, att nu är det sista gången...

på turné


När vi så småningom åkte tillbaka mot Gävle hade vi Britt-Marie och Yvonne med oss.

Kommentarer
Postat av: Ettan

Det syns att du inte längre jobbar där när man ser texten på skylten.

Det var mycket bättre på Wahlmans tid.

Kram Ettan

2009-06-30 @ 08:41:18
Postat av: Bernike

Håller med Ettan faktiskt. Saknade solskydd o bord.



vet att det var en mycket uppskattad dag! :)

2009-07-02 @ 20:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0