Officiell invigning...

I fredags var det så dags, att officiellt inviga den nya "rid-ringen" på min ridskola.
Hela våren har vi jobbat hårt på ridklubben med att måla, bygga och fixa, det har jag berättat om tidigare. Och nu står den här färdig, 16 meter i diameter, täckt rid-ring. Den är både snygg och funktionsduglig.
.
Vanja och Dragan,
som driver ridklubben, har i många. många år kämpat med att få bygglov till en täckt ridbana, men inte lyckats. Min norska väninnna Heidi, som jag rider med har  via sin man Stein-Erik, lyckats trycka på de rätta knapparna...Och med rätta kontakter går det bra i Serbien, presidentens fru Tanja är också inblandad....Telenor har också sponsrat en del och på köpet fått en perfekt reklamplats, som syns över hela Hippodromen. Det här ger våra vänner en möjlighet att driva bra verksamhet året runt och också kunna erbjuda handikappade barn att komma och rida, vilket är mycket uppskattat.
Det är skugga på sommaren och skydd för regn på vintern....


Vanja och Heidi

Telenor bjöd in till invigning med drinkar och snittar, Heidi skulle klippa bandet.....Vanja sade åt mig att ta på nåt "hot". Vaddå "hot"?--nåt sexigt, och hur ser det ut???
Så här blev resultatet när vi var uppradade framför röda bandet.


Det blir inte alltid som man tänkt. Presidenten var på ingång och då stod det inte i  protokollet att Heidi skulle klippa bandet....

Boris (presidenten), Telenorkvinna, Belgrads borgmästare, Tanja(presidentfrun) och Kjell (Telenors nye Ceo), bara höjdare! Claes undrar när han ska få bli presenterad....
Tanja skickade hem sin man och sen var det partydags och dags för Heidi att klippa bandet, vilket hon gjorde med den äran.



Jag och Tanja, som uppskattade att träffa mig utan gummihandskar för en gångs skull :)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Skönt att se att ni "lever". Man är ju lite van att det skrivs nästan dagligen så jag håller med Carros kommentar i förra inlägget :-)

Det är så roligt att läsa om ert liv som känns so far away från vårat.

Kram E

2009-06-02 @ 10:31:05
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: Bernike

Vilken bra grej du kunnat hjälpa till att skapa. Många bäckar små bildar en å.....



Väldigt vackert linne du har på dig på bilderna.



Kram.

2009-06-02 @ 22:50:56
Postat av: Peter, den siste kavalleristen.

Kul att få se bygget färdigt, ni har gjort ett mycket bra jobb!! Men vad har du för skor på dej ??

Har inte lillebror lärt dej: Rätt tid, rätt plats, rätt utrustning. Var är dina nya ridskor?

Kram.

2009-06-03 @ 19:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0