Till och från jobbet

Om ni bara anarde hur jag njuter av det bästa av Sverige just nu!
Som ni redan vet så älskar jag min cykel och en massa annat, Claes till exempel. Eftersom han inte är här så har jag cykeln, den tar mig överallt dit jag vill, när det inte är punka. Varje morgon cyklar jag 25 minuter i sol och grönska till jobbet. Det är en helt ljuvlig känsla!
På eftermiddagarna lyxar jag till med andra cykelvägar och utforskar på så sett olika områden. Det är så välordnat här med cykelbanor (inga bilar åker där) och allt är vackert, speciellt när solen skiner! Jag cyklar igenom olika bostadsområden med vackra, fixade hus och underbara parker, men, var är alla människor??? och bilar???
Det är ganska ödsligt.
Jag stöter på en massa människor jag känner på stan eller i deras trädgårdar och blir hembjuden på middagar, jisses vad lyxigt och trevligt! Andreas ser inte mycket av sin mor och jag tror att han klarar sig bra ändå. Han lät helt chockad igår när han insåg att jag inte åker tillbaka till Belgrad när jag jobbat färdigt efter sju veckor, utan att vi ska ha semester här också....
På jobbet är alla så snälla och jag blir väl emottagen, och det rullar på. Igår var det riktigt rörigt med ett par gummor som blev dåliga. För den ena var det i alla fall blodtrycksfall på grund av värmen och för lite dricka.
Så kom ihåg allihopa att dricka lite extra (inte kaffe-det är vätskedrivande) när det är varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0