Första vårtecknet...

Tidigt i morse skjutsade jag Claes till flygplatsen, han ska vara i Warsava idag.
Vi åkte iväg strax före fem, då var det mörkt. Ju mer vi åkte desto ljusare blev det....
och där på en åker stod vårtecknet, i form av en stork :-)
                                                                 
Då jag var hemma igen efter 45 minuter var det riktigt ljust och fåglarna kvittrar för fullt, redan +10 grader !
Och fastän vi tycker att våren låter vänta på sig, så är det ju stor skillnad mot Sverige.
Hörde att det snöade igår igen.

Idag bjuder IWC pensionärerna på lunch istället för bingo. Det brukar vara uppskattat. Gratis är gott!
Jag har fixat nån kyckling, efter ett amerikanskt recept och då lärde jag mig att bread crumbs är detsamma som ströbröd! Vi är tre som lagat till samma kycklingrätt, nån som har bröd, sallad etc.

Tandläkaren ska jag också besöka idag, för att se om det är nåt för Andreas när han kommer hit om några dagar.
Sen har jag order att hålla mig inne...
Det finns risk för att det blir lite oroligheter. Man har nämligen 10-års jubileum och minnesstund för dom som omkom när NATO började bombningarna här den 24 mars 1999. Det bombades i 70 nätter och vi kan fortfarande se spår efter det, i form av rasande byggnader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0