Pysseldagar i stallet

Nu är det mycket som händer på min ridklubb.
Efter 20 års förhandlande med olika parter och advokater, är äntligen hela stallbyggnaden med tillhörande kontorsdel Vanja och Dragans.
Så nu byggs det om, snickras, målas och förbättras på alla vis. Dom har många vänner och alla som har lust och en stund över hjälper till med vad dom kan. Det kommer att bli jättebra !
I söndags var jag där och skrapade fönster och målade, medan Claes var på mc- och båtmässa.
Idag red jag en stund i solen och sedan har jag jobbat. Det var samma känsla som i Flaten, när vi på våren plockar ut alla vagnar och börjar förbereda dem för en ny säsong. Solen värmde skönt, hästarna kollade ifrån hagen, slipmaskiner och sågar surrade och vi var många som jobbade på.
Min uppgift idag var att plocka ur 12 stycken små fönsterrutor, bredvid dörren, dom ska bytas ut. Med undermåliga verktyg, modell morfar Kalle, till att börja med en spik och en stor hovtång.... sen fick jag tag i en dålig skruvmejsel och en rostig hammare, plockade jag ur rutor och knackade bort gammalt kitt. Jag höll på i tre timmar, det var riktigt skönt att utföra riktigt arbete.
Erik har alltid sagt att Kalle såg ut som en potatisodlare från Grekland, men jag tror nog att rötterna är från Serbien. Både näsan "man tar vad man har" och " det är väl ingen altartavla" passar alldeles utmärkt in här. Helt andra krav än vad jag har, när jag rustar, men men... Det blir fint ändå!!

Ikväll tog vi tunnelbanan, nej,  jag menar spårvagnen till restaurang Gospodarska Mehana, där vi träffade Marianne och Marko för en tisdagmiddag, med småplock, helgrillat lamm och sallad. Vi blev underhållna med serbisk folkmusik  och hade mycket trevligt i vanlig ordning.







Och veckan har knappt börjat... hur ska detta sluta ??

Kommentarer
Postat av: Frida

Det låter helt underbart! Har ni haft vackert väder idag också? Här hemma har solen värmt riktigt skönt.

Kram

2009-03-17 @ 22:04:47
URL: http://fiddeli76.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej! Undebart att man kan uppskatta att måla fönster?? Mår du riktigt bra? Men smaken är ju olika och tur är väl det. Här hemma tittar man förbrilt efter vårtecken som kommer med storm steg. Persikan görn 15 cm i topparna, is och snö minskar i en rasande fart och jag har påskliljor på bron ute. Man får vara glad för det lilla. Kram Tina

2009-03-18 @ 14:42:53
Postat av: Emma

åh vad underbart! Snart får jag också äntligen koppla av lite... åtminstone från skolan ett par dagar :) KRAM!

2009-03-19 @ 12:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0