Budapest igen

Deb och jag hade bestämt oss för att åka till Budapest över helgen och hälsa på Rita och Oliver. PÅ parkeringen till Delta CIty hade vi pick-nick i väntan på en kille från Telenor, som skulle hjälpa oss med larmet på Audin, det bara tjöt!
Men vad gjorde det? Solen sken, kaffe från Costa coffee, smaskig choklad och  ingen tid att passa...




När vi väl kom iväg gick vägen förbi underbara, vidsträckta fält med vallmo.

Vi inkvarterade oss hos Rita och Oliver, och bjöds på nåt jättegott som Ritas mamma lagat till, typiskt ungerskt.
Oliver bjöd oss på glada upptåg och raseriutbrott på en typisk treårings vis, men för det mesta var han bara underbar och njöt av vår odelade uppmärksamhet.


Vädret var underbart och vi njöt av att bara vara, att äta goda frukostar, luncher, middagar och fikastunder, många härliga kalorier.
Shoppingen bestod i god, fräsch mat och goda ungerska viner.

När vi ändå var där passade vi på att åka till IKEA, för min del blev det lite av varje och en vit Billy. Deb var ute efter ett picknick-table, men min bild av ett sånt, och hennes stämde inte riktigt överens...
Inte undra på att hon funderade vad jag tyckte när hon visade bordet för mig och jag såg så frågande ut, hur skulle hon få med det ut i naturen på pick-nick??
NORDANÖ Bord
Det blev ett matbord för trädgården i Indien och lite stolar.

Vi fick ordna med transport, för allt rymdes inte i vår bil.
Jag hann också med att fixa lite nya ridkläder på en sportaffär av kolossalformat, Decathlon, till bra priser.

Budapest är verkligen en underbar stad, och jag kommer gärna att åka dit igen!!
Vi begav oss dock hemåt sent igår eftermiddag och Claes fick komma och hjälpa oss att bära upp alla grejer. Deb flyttade in hos oss med sitt liv, som just nu är i kappsäckar. Det är bara roligt att få njuta av henne så länge som möjligt. Men hennes man David tycker att det är dags att hon kommer till Indien nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0