Lugn lördag

Claes kom tillbaka igår, efter några dagar i Makedonien, med jobbet. Han har två fruar att ta hand om i huset nu, eftersom Deb har flyttat in! Hennes lägenhet är tömd och grejerna skickade till Indien, själv åker hon dit till veckan.
Som den virvelvind och omtänksamma människa hon är så är det härligt att ha henne här tills hon åker.
Just nu är vi båda helförkylda och kurerar varandra med citron/ingefärs-té, färska frukter och diverse annat, vi skyller på att det är Olivers "kusar" vi fått. Som alla vet smittar ju barn nåt förskräckligt....
När förkylningen bröt ut förstod jag också varför jag inte känt nån som helst lust till att träna denna vecka. Ridit har jag dock gjort, men eftersom min häst är i 9:e månaden har hon föredragit att enbart promenera runt banan, och jag har varit nöjd med det. Solen har skinit och vindarna fläktat och jag har haft mina nya ridkläder, byxor, linne, skor och inte minst hjälmen jag fick i present av Ettan, Leif och mina kusiner Lena och Ewa med familjer. Den funkar utmärkt, sitter bra och är både lätt och luftig. Tack för den! Jag känner mig så snygg!

Jag kan ju också förstå att Claes är nöjd med mina nya skor, klassskillnad skulle man kunna säga och helst vill han att jag kastar dom gamla.... men dom fyller ju sin funktion när man har stalltjänst.


Lienpilen har startat i Norge igen, men han kan ju inte vinna jämt... han galopperade tydligen två gånger idag, vi får väl skylla på kusken... Mamma, Pappa, Marcus, Victoria och Louise fanns i alla fall på plats och hejade.

Senaste veckan har vi haft ca +35 om dagarna, och en massa åska och regn om kvällarna, serberna säger att det är ovanligt varmt för årstiden.

Önskar er alla en skön lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Peter, den siste kavalleristen.

Vad har hänt, knivställ, samt nya ridskor, de gamla passde bättre på van Gogs stilében, konstaterade jag vid vårt besök. Kan du även få en rak linje, axel-höft-skänkel, så blir en gammal ryttare nöjd. Sträck på dej,var stolt, du är ju så vacker till häst.

2009-05-26 @ 17:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0