Turbovecka

Jag på egen hand i Gävle, innebär att turbon är påslagen ! Det är så många jag vill träffa och en del grejer jag behöver fixa.
Onsdag träffade jag min chef inför sommarjobbet och diskuterade en del praktiskt.
Var till Coachingcenter, där jag fick möjlighet att träffa nästan alla,  som jag tidigare givit massage och haft hälsosamtal med. Det är alltid lika roligt att komma tillbaka och få ta del av alla deras historier och planer.
Långlunch med Cathis på Saflor´s, vi hann avhandla både det ena och det andra, samt en del shopping.
Via Andreas, som börjar fundera om jag aldrig ska vara hemma och laga middag någon gång, till Marianne och Peter. Dom bjöd Ulla, Anne-Christine och mig på en underbar fisksoppa. Och jag fick se deras nya soffa, jättesnygg! Det blev sent....

Idag torsdag har jag hunnit uppleva massor!
Cyklade, åh vad jag älskar min cykel,  till sjukhuset för mammografi och inser att det blir inget silicon för min del...
När jag  var på sjukhuset passade jag på att träffa Anna, som ska med mig till Belgrad på fredag, och en massa andra gamla kollegor på Barnkliniken.
Besökte Tina som är på sjukhuset denna vecka, för justeringar av mediciner. Vi hann prata en stund och hon  visade en jättesöt humla, som hon tovat !
Cyklade genom Boulognerskogen och mötte Ettan, Sune och Ingegärd, som var ute och stavade med pensionärerna på ordinareie onsdagsrunda.


Ulla hade gjort köttbullar till Claes, så dom var jag förbi och hämtade samtidigt som jag umgicks med henne en stund.
Ny lunch, idag har jag avnjutit den med Helena på Fiskmagasinet. Vilket trevligt ställe på Alderholmen! TACK!

Börjar ni bli andfådda??

Sen väntade en stor överraskning, som Inger, Britha, Elisabeth och Marie ordnat med anledning av min tidigare födelsedag...
Inger,Britha,Elisabeth & Marie
Det enda jag visste var att jag skulle vara färdig 14.20.
Dom tog mig till Högbo och där väntade en guidad visning på Björk & Berries, doftdesigncenter. Det var imponerande, intressant och vackert! Jag fick ett presentkort att handla för och kunde inte motstå duschkräm och bodybutter med smak, jag menar doft av lingon !! Väl värt ett besök.
http://www.bjorkandberries.com/

Miljön i Högbo har alltid tilltalat mig och idag var det bedårande, med en massa intryck. Vi besökte glashyttan innan det var dags för picknick,


den fick tyvärr avbrytas av ett störtregn.
Men vad gjorde väl det när vi kunde ta skydd hos Sme-Johan.
Därifrån gick vi vidare till Lena Orange, en tuff kvinna, som leker med färger och former. Tryck på tyger är en specialitet, samt tovade smycken med pärlor. Apropå Tinas tovade humla....
Därinne var det  lätt att känna sig glad och upprymd.
Vilken dag! och den var inte slut än, nu gick vi till Brukshotellet, där bord var beställt och vi åt en härlig middag tillsammans.
Den jättetsora efterrättsbuffén hoppade vi dock över och nöjde oss med nåt litet till kaffet.
Tack kära vänner för en fantastisk uppvaktning, jag aldrig kunnat lista ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0