Tvättoholic

Om Peter går till affärn i tid och otid, så trivs jag med att gå till våran jättefina tvättstuga i tid och otid. Klockan sju i går morse var jag där och tvättade några maskiner med Carolinas medhavda smutstvätt och lite annat. Jag njuter verkligen i tvättstugan, som dessutom är nymålad och med nya tvättmaskiner. Andreas undrar om det är nåt fel på oss som tvättar var och varannan dag.... Jag tror jag är tvättoholic!

Medan maskinerna gick, tog Claes och jag en promenad ut mot Gävle Strand. Det har verkligen blivit fint därute och äntligen får vi en känsla av att Gävle är en stad vid havet. Jag förstår att folk vill bo där. Att det sedan är rent snyggt och välordnat där vi går, gör ju också att det är lätt att bli imponerad. Det är stor skillnad mot vad vi är vana vid numera.

Maria L, kom förbi en snabbis på lunchen, jätteskoj.
Vi hämtade upp Ulla som kom från Stockholm och tog en tur ut till Böna café. Gissa om vi blev jättebesvikna när böcklingen var slut och vi inte kunde få en varsin böcklingmacka till fikat....Claes har svårt att smälta det. Men vi fick ialla fall möjlighet att njuta av våren och havet. Det var många människor som lockades dit ut och en del låg till och med och solade i bikini. En hel drös hade åkt motorcykel dit ut och vi blev jättesugna...


Senare var vi förbi Eleonor och Bosse en sväng, dom höll som bäst på att fixa på baksidan och förbereda för årets badsäsong i poolen.

När vi kom hem igen hade Carolina och AnnSofi förberett för kvällens middag, som också Andreas och Emma dök upp till. Det blev en räkcoctail med färsk sparris, rotfrukter i ugnen, persiljesmör, tsatsiki, sallad och grillad kyckling och fläskfilé. Första gången vi grillade på balkongen denna säsong. MUMS!
I Belgrad har vi ingen grill, men vi har funderat på att skaffa en...

JIsses vad mycket vi hann med och vad många vi hann träffa under hela dagen och ändå kändes inte på nåt vis stressigt.

Kommentarer
Postat av: Peter

Nu är det synd om lillebror! Någon ( inga namn ) lurade honom på sill & snapps, och nu, ingen böckling! Tror jag måste sända ett paket till gräsänklingen.

2009-05-03 @ 17:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0