Sverigeveckan

Min vecka i Sverige var händelserik i vanlig ordning, och nån tid för att blogga fanns inte. Dessutom hade jag lämnat in min dator på service.
Jag hann med att träffa flera av er som redan är trogna läsare. Och lite skola, som egentligen var anledningen till denna hemresa.

Niclas Carlson fick kolla min rygg, för en second opinion på mitt språk, och han kunde också konstatera att det var inte så farligt som han hade trott, utan det ska med tiden bli bra, och det är det redan.

Hos Erik träffade jag också Ulla, som kommit åter till Gävle, efter sin knäoperation. Jag måste säga att hon är över förväntan igång och rörlig, dessutom ser hon jättefräsch ut.

Anne-Christine träffade jag både på sjukhuset och tog med henne hem till henne en stund. Hon hör ju inget nu, men jag tycker ändå att vi hade bra konversationer, med prat, händer och skrivtavla. Hon konstaterade med ett leende att jag fortfarande parkerar med en "Wahlman" till trottoarkanten, när hon fick kliva i vattenpölen. Vi gjorde middag tillsammans och hängde med hjälp av Helen upp gardiner i matrummet. Det blev riktigt julfint.

En sväng till IKEA och lite grejer som skulle med till Belgrad.

Anne-Sofie och Göran fick ett sent besök på måndagkvällen och deras lilla Alice, en ursöt liten långhårig Jack Russel, studsade runt och lockade till många skratt när vi fikade. Alex och Elvis, ni bara måste gå dit i jul!

Några gånger hann jag med Hälsans stig i regnet, skönt att promenera efter ån i Boulognerskogen. Men tro inte att gävleborna hejar när man möts, hade det vart i Belgrad hade dom åtminstone sagt "Dobro jutro"...

Träffade både Inga-Lill och Kickan, mina kära kusiner, som hastigast. Återkommer i annat inlägg!

Onsdag var det obligatorisk skoldag, herrejesses. Från klockan 10-14 med en timmes lunch, hade vi värdelösa föreläsningar, sånt vi redan läst. Bristande respekt för människor anser jag, och det ska dom styrande få veta. En av mina kompisar åkte tor från Gotland för detta.
Tur att Helena var hemma och kunde lyssna så jag fick beklaga mig. Erik ringde och berättade att han hade tränat ro under dagen. Han kommer att hinna med en massa träningspass innan det är stor final den 19 juni, när han ska ro kronprinsessan Victoria och Daniel....
Marianne och Peter bjöd en mysig kväll...så det blev en himla bra dag!

Torsdagen var jag i Flaten hos mamma och pappa, och grejade på med både det ena och det andra, jag passade på att putsa min fina adventsljusstake, som jag fått av Ulla. Det är skönt att bara vara där ute...
Nordhs, hela familjen, fick också ett besök innan jag åkte hem och julpysslade på Brunnsgatan. Nu är det bara granen som ska upp när jag kommer tillbaka den 18 december.

Fredag bar det av igen mot Belgrad. På tåget hade jag sittplatsen bredvid Niclas Carlson, slumpen är ingen tillfällighet, vi hade massor att prata om i vanlig ordning.
Jag var orolig för min tunga packning, men slapp betala extra, dom satte bara en röd lapp med "heavy" på min stora resväska, som rymmer alldeles för mycket...Ni vill inte veta allt som var i den. Flyget gick via Munchen och denna gång funkade bytet och jag var hemma i Belgrad kl 17.
Claes kom efter några timmar och vi åt gott av rökt lax som jag hade smugglat med.

Båda hade vi haft en händelserik vecka och det var skönt att bara slappa i soffan.



Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter som du haft en härlig vecka i Sverige. Hetsa nu inte upp dig över föreläsningarna - akademiska studier ska vara obegripliga - antingen till innehåll eller syfte, så är det bara. Själv undrar jag varför jag längtade så efter ett jobb?!

Lena Podgorica

2009-11-29 @ 15:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0