Tom Jones

Igår hade vi en härlig dag med sol och +16 igen, jag gillar såna dagar i November.

Claes slutade tidigare och vi kunde fixa lite innan vi begav oss av till Belgrade Arena och månadens höjdpunkt!
Vi hade bra biljetter tillsammans med 12000 andra till Tom Jones bejublade show.

Jag har sagt det förut men att gå på konserter i Belgrad är nåt speciellt. Till att börja med är det helt OK att köpa lite läsk, öl eller vin och nötter att smaska på när man intagit sin plats! Det verkar också som att alla blivit bättre på att hitta sina platser.
Hela showen var otroligt proffsig och påkostad, på alla sätt, till och med förbandet som spelade en timme innan var bra.

Klockan 21 intog så själve Tom scenen med "Sugar Daddy" och sen  var det  fullt ös i två timmar! Han är i alla fall 69 år och gjorde det helt fantastiskt. Jag tycker ju att Tom W är lik sin namne och jag säger bara det att om du får åldras som han så kan du vara lycklig. 
Såklart fick han med flera gamla godingar "It´s not unusual", "Sex Bomb" etc.  här är ett gammalt klipp 

http://www.youtube.com/watch?v=QrwO8b9iq34

Hela arenan var i gungning av människor som stod upp, dansade och sjöng med, snacka om allsång!! Inte ens Claes kunde sitta still.
Vi var en hel hop som strax efter 23 lämnade arenan småsjungande och med ett stort leende på läpparna, vi hade verkligen fått valuta för pengarna!

Jag har alltid gillat Tom Jones och försökte komma på om det var hos Ettan och Leif på Brunnsgatan eller hos kusinerna på övervåningen på Smäckvägen som jag lyssnade på skivan i slutet av 60-talet. Ni som vet kan väl ge er till känna!

Kommentarer
Postat av: Ettan

Jag måste gå igenom våra gamla skivor för att kolla om vi har nån Tom Jones och det har vi.

"Live in Las Vegas från 1969." Det stämmer ju bra tidsmässigt. Vi bodde på Brunnsgatan och Lena föddes i september det året. Vi flyttade därifrån 1971 då Ewa föddes.

Kram Ettan

2009-11-14 @ 18:06:01
Postat av: Kickan

Det var inte på Smäcken du lyssnade på Tom Jones.

Mamma och pappa lyssnade enbart på opera och Kenneth på Grodan Boll.Själv föredrog jag skrikiga Little Rickard eller Elvis.Dom andra syskonen som inte förstod sig på bra musik föredrog att dra ur proppen när det lät för mycket.



Kram/Kickan

2009-11-16 @ 13:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0