Ännu mer shopping...

Att shoppa loss med tre andra shoppingkvinnor, som vet vart man ska gå är hur enkelt som helst...Kreditkortet har gått varmt kan jag lova, ungefär som när vi var i New York!
Vi var samma gäng, som igår, som åter åkte in till Delhi, men en annan stadsdel. Vi passerade platsen där Indira Gandhi blev skjuten 1984 av en man bland hennes livvakter.

Shoppinggatorna ser inte ut som vi är vana, så det skulle verkligen inte vara enkelt att hitta nåra bra ställen på egen hand. Speciellt inte nån bra restaurang, dom ligger många gånger några trappor upp och har bara en simpel ingångsdörr.
Indierna pratar för det mesta engelska, men det är nästan omöjligt att förstå vad dom säger. Dom är mycket artiga och hjälpsamma och kallar en "Mam" hela tiden.
Vi har verkligen roligt tillsammans och skrattar en massa hela tiden!


   

   

 Inte illa, va?

När vi kom tillbaka satt Deb och jag en stund i hennes "gazebo"- det jag tidigare beskrev som "patio"-samma sak på spanska, med en fruktsallad av mango och papaya, det smakar ljuvligt, när frukterna fått mogna på plats och inte blivit skeppade över halva jordklotet.

Så här ser huset ut...






David har varit hemma i kväll och vi har ätit middag tillsammans alla tre!


Runt omkring är det bröllopsfester, igen, med massa musik och fyverkerier, dom festar i minst tre dagar.
(Dagen efter fick vi reda på at det dessutom varit filminspelning, ni vet Bollywood!)

Jag har precis transkriberat intervjun som jag gjorde innan jag for, sen är det bara bearbetningen kvar :(

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Vad härligt att dela ditt äventyr. Var rädd om passet!

Kram Tina

2009-10-30 @ 09:30:07
Postat av: Bernike

Oj, oj vilken resa.



Kan tro att timmarna 17 var som två dygn. Phu!



Jättefina bilder, men det verkar otäckt med alla vakter m.m. Var rädd om dig!! ♥

2009-11-04 @ 12:38:10
URL: http://www.fulaankungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0