"Cats and dogs"

Det regnar "cats and dogs", som engelsmännen säger. Det startade lite smått i söndags och tilltog under natten till igår, fortsatte HELA dagen och även nu. Temperaturen har sjunkit till +6.
Claes har letat fram vinterjackor och paraply.
Jag stannade inne hela dagen igår, kunde inte tänka mig att gå ut om jag inte absolut måste och det gjorde jag inte.
Jag ringde återbud till ridningen, det var lika bra tyckte dom eftersom hela anläggningen såg ut som att syndafloden dragit fram.
Min student sms:ade återbud, det var igenkorkat med trafiken in till stan, skönt tyckte jag, ännu en anledning att vara inne.
Vad gjorde jag då? Ett ypperligt tillfälle att studera, men jag kan skylla på att det var flera webadresser i Sverige som inte fungerade igår, av nån anledning.
Jag gick igenom en del gamla mail och hittade ett intressant från Helena med en länk till www.bridgeforlaget.se
Det gick att gratis ladda hem ett program om hur man lär sig grunderna i bridgespelandets konst. Jisses vad roligt det är, jag blev sittande i flera timmar!
Sen låg jag i soffan och kollade på TV, jag har många kanaler att sappa mellan...
SKÖNT!!

PS Glömde skriva att det regnade in i sovrummet, det bara skvalade...

Kommentarer
Postat av: Helena

Va kul det ska bli när du börjar spela! Själv ska jag åka till Skutskärs Folkets hus ikväll för att få spela. Idag har en stor del av dagen gått åt till att hitta lagon svåra men roliga kurser att läsa under vårterminen. Sista anmälningsdag är imorgon. Om jag nu får lust att fortsätta vill säga.. Det vet man aldrig.

2009-10-14 @ 15:53:38
Postat av: Ettan

Ja, det var verkligen kul att kolla bridgespelet.

Jag har suttit ett par timmar redan. Men det är svårt att tänka rätt. Jag har länge tänkt på att börja spela, men det har aldrig blivit av. Nu vet man aldrig ...... Ska läsa vidare senare.

Kram Ettan

2009-10-14 @ 18:31:03
Postat av: Helena

Det är ju en himla tur att det inte alltid går att tänka rätt. Men dom gånger det går är det härligt! Och som tur är "drabbas" motståndarna minst lika ofta som man själv av tankekrumbukter eller totalhaveri. Gävle bridgeklubb startar i dagarna en nybörjarkurs, dom blir överlyckliga om du Ettan går från tanke till handling.

2009-10-15 @ 09:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0