Hur det växlar

Nu har det varit kallt så många dagar, men idag har dunjackan verkligen suttit ivägen. När jag kom hem på eftermiddagen visade termometern +23 grader. Det är svårt att hänga med i växlingarna!

Jag och Sasa fortsätter att träffas för engelska studier och han gör stora framsteg! Han har också bra uttal i både engelska och svenska! Så vem vet vi kanske fortsätter med ett språk till...

Jentelunchen åt vi idag på Vapiano, jättetrevligt och precis samma koncept som i Stockholm. Alla var nöjda!


Sen for jag till Indiska Ambassaden och hämtade ut mitt pass, det har inte känts helt ok att vara utan passet i nästan en vecka, det är ett viktigt dokument när man inte är på hemmaplan. Nu har jag det i alla fall igen och med turistvisum till Indien för sex månader !
Så nu är det bara att börja packa!

När Natasa, min fd kollega,  slutade jobbet kl 17 träffades vi utanför amerikanska ambassaden och gick iväg och tog en fika med lite ost, vin och utsikt över stan. Vi var till nya Slavija hotellets sjunde våning, där jag var med grabbarna, Natasa hade aldrig varit där tidigare och även hon var imponerad!
Vi pratade om allt mellan himmel och jord, tiden bara flöt iväg, en härlig stund!

Claes är i Maribor och kommer tillbaks i morgon kväll.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det ser verkligen svenskt ut på bilden, är det säkert att det är i Belgrad???

2009-10-23 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0