Nytt jobb

Först av allt, Anne-Christine mår bättre och vi följer hennes framsteg varje dag!!!

Nu ska jag snart iväg igen, jag "extraknäcker" som engelsklärare!
-Mamma säg att du skojar!,sa Andreas när jag berättade det för honom.

I början av september satt jag och pratade lite med Sasa, bartender, på vår restaurang. Det är en kille som jag inte pratat så mycket med tidigare, trots att han varit här över ett år, men nu kom vi igång och pratade om både det ena och det andra. Hans största dilemma är att han vill kunna engelska bättre, för att kunna söka jobba på ett kryssningsfartyg och komma ut i världen.
Det visade sig att med hans ynka lön, ca 1000 kr kvar att leva på, i månaden, när hyra och bil är betald inte räcker till nån engelsk kurs, så då sa jag att jag kan prata med honom om han vill. Han sken upp som en sol och blev jätteglad och trodde först inte att det var sant. Han vet ju inte att jag är en alien...
Jag skaffade en lärobok till honom, som det står Cambridge på och dan efter satte vi igång. Han har ju läst engelska i skolan, så vi börjar inte helt från noll, vilket underlättar betydligt.
Han är otroligt motiverad, smart och lär sig snabbt. Det är jätteskojigt och jag har verkligen en anledning att kliva upp ur sängen om morgnarna.
Vi träffas 3-5 gånger i veckan och då bjuder han på cappucino!


Kommentarer
Postat av: Ettan

Heja Gilla! Vilken bra idé.

Kram Ettan

2009-10-02 @ 10:28:15
Postat av: Anonym

Nu förstår jag varför du inte är lika aktiv i ditt bloggande längre.Han ser ju ganska bra ut!

Vad säger Claes?

Skämt åsido så är du helt otrolig Gilla.

Slita 3-5 ggr/v för en Cappucino!



Kram från mig

2009-10-02 @ 10:46:13
Postat av: Liz & Göran

Härligt! En underbar hälsning från oss och Island!! Ridning idag i underbart väder och en fantastisk natur!! Nu dricker vi champagne och snart väntar middag!! Må så gott!

Kram från Liz & Göran

2009-10-03 @ 21:17:35
Postat av: Bernike

Du är otroligt. Bra jobbat. ♥

2009-10-03 @ 22:22:30
URL: http://www.fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Frida

Wow, extraknäck som engelskalärare! Snällt av dig. Och bra att fräscha upp sina egna kunskaper kan jag tänka mig.

Kram till dig Gilla!

2009-10-04 @ 12:17:53
URL: http://fiddeli76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0