Shoppingdag

I morse hade jag klockan på ringning för att hinna träffa David en stund innan han skulletill jobbet! Tränade en stund på deras crosstrainer innan Deb och jag åt frukosten, med underbar ananas, på altanen idag.

Vi blev upplockade och åkte med Heidi och Kamilla in till Delhi. Om vi tycker att trafiken i Belgrad är smått kaotisk så är det ingenting mot vad den är här. Det känns bra att slippa åka överfulla bussar eller tuk-tuk, även om mina vänninor skojar om att skaffa sig en sådan... Telenor godkänner inte den sortens fordon.

Vi blev avsläppta på en shoppinggata i stan. Det är verkligen noga med att se var man sätter fötterna, och att inte vara ivägen för alla fordon. Alla lukter och ljud är mycket annorlunda, även om jag tror att övergången för mig som är van med Serbien är mycket enklare, än om jag kom direkt från Gävle och hit. 

Vi tittade i olika butiker och hann även med en lunch innnan det var dags att åka hemåt igen. Man hinner inte mycket och det krävs god planering, lite shopping blev det i alla fall.
  

  



Alldeles nyss efter middagen, tog faktiskt Deb och jag en liten promenad längs gatan, för vi var så nyfikna...Det är bröllopssäsong här just nu och i huset bredvid pågår ett jätteparty och då menar jag jätteparty! Alla är så fantastiskt uppklädda och de indiska kläderna är bara så helt ljuvligt vackra, dom är riktiga konstverk! Och väger ton med alla broderier och pärlor.

Ska krypa i säng strax och försöka smälta alla intryck...

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej Mor! Det ser ut och låter som att du har det toppen! Kan du inte ta en tur hit också? Hälsa alla, eller dom jag känner iaf (vore ju lite småjobbigt att hälsa till alla indier du träffar!) Puss&kram

2009-10-28 @ 22:49:51
Postat av: Frida

Jag tycker om att läsa om dina äventyr :) Och naturligtvis hjälper jag dig med artiklar, i den mån jag kan. Tack för blomsterpengarna!

Kramar i massor.

2009-10-28 @ 23:47:21
URL: http://fiddeli76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0