Ada Ciganlija

"Ada" är något av ett paradis i Belgrad, där finns allt! Igår var jag där två gånger, cyklade båda gångerna. Det är cykelvägar utefter Sava och det tar en dryg halvtimme att komma fram. Som ni vet vid det här laget så älskar jag att cykla, också....
Första turen gjorde jag med Ros-Marie, vi låg där på varsin solsäng, solade och badade hela dagen, inte ett moln på himlen. Där kunde vi beställa både espresso till morgonfikat och en sallad till lunch. Solen tar bra fortfarande och det känns som att vara i utlandet!!

Här är alltså en konstgjord sjö av Sava, som det är möjligt att cykla eller gå runt. Det är ett fantastiskt rekreationsområde för alla åldrar, både gamla och unga. Här är många aktiviteter på gång på fotbollsplaner, golfbana, tennisbanor, lekparker etc. Det finns massor av barer och restauranger, och visst är det lätt att bara sitta med en öl och titta på bikiniklädda tjejer med inlines, som sveper förbi(eller hur Andreas, Emil och Anton?) eller fina pojkar som åker vattenskidor...
En del sitter på en filt under nåt träd och har pic-nic.
Jag trivs där!

På kvällen träffade jag Natasa, som jag jobbade med på Amerikanska ambassaden, en riktig klippa och hennes dotter Nina. Vi cyklade samma sväng och passade på att se solnedgången i Sava. Det var skoj att återses igen, det är så många gånger det inte blivit av, men nu gjorde vi slag i saken.

Kommentarer
Postat av: Bernike

Det där lät ju urmysigt. Något att komma ihåg ifall jag skulle dimpa ner till Belgrad någon gång i framtiden. ;)

2009-09-05 @ 07:54:10
URL: http://fulaankungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0