Att det ska vara så svårt...

Jag fattar inte, men det finns så mycket som är trevligare än att hänga över skolböcker. Tydligen är det många studerande som har samma problem, om nu det ska vara nån tröst, så är jag inte ensam.
Jag borde ta mig igenom fyra kapitel på engelska, men det tar sån tid när jag måste slå upp vartannat ord. Det är faktiskt sån typ av text som jag har svårt att fatta när jag läser på svenska! OK om jag förstår vad det står, men hur jag i praktiken ska använda det är inte helt tydligt, åtminstone inte för mig.
Så mellan varven håller jag mig hemma, för ge mig själv en chans att läsa, men...

Ridningen i tisdags var mycket roligare, jag galopperade !! och det gick jättebra, det är helt enkelt stor skillnad på hästar, den här bara flög fram och jag också, jippii!
Efter ridningen var det dags för ett dopp på Ada och en eftermiddag i solen, min kropp behöver det, för att må så gott som möjligt. Eftersom Claes varit i Maribor några dagar så hade jag heller ingen brådska hem( läs-till böckerna). Vi har alltså fortfarande ljuvligt sommarväder, även om serberna tycker att barnen i skolan inte längre får gå i shorts och t-shirt. Det var en av mina väninnor som fick tillsägelse häromdagen.

Igår var vi några jenter som tog en härlig promenad i Kosutnjak-skogen innan vi åt lunch tillsammans.

Anita och Rose-Marie

Visst ser det väl härligt ut?!

Jag avslutade eftermiddagen med att gå till Nero, min frissa. Han färgade och klippte i vanlig ordning och jag kände mig snygg när jag gick hemåt! Men ärligt talat är jag mer nöjd med Inga-Lills klippning.

Claes sade ingenting om min frisyr, fastän han visste att jag varit till Nero, och frågade hur han hade det...
Helt klart behöver han fortfarande hjälp-Du vet Carro när du brukade ringa och varsko honom om jag varit till frissan eller bytt gardiner.
Tur att det finns andra, både kvinnor och män, som har ögonen med sig och kommer med snälla kommentarer om ny färg etc.

Så idag har jag hållt mig hemma och inne, trots sol och +37 grader, och jag har gjort en massa utom att läsa....

Är det någon som har några smarta studietips? Det här med att tanka från en hjärna till en annan vore inte så dumt, jag vet inte hur långt den tekniken kommit.





Kommentarer
Postat av: Liz

Hallå där, ser sååå härligt ut!! Är det du som är nya Anna Anka:)!! Blir lite avundsjuk när jag ser dessa härliga bilder, speciellt idag, då min em varit "too much"!! En akut ambulanstransport, samtidigt ringer de från andra sidan stan att en PEG åkt ut, Waranordinationer som måste åtgärdas etc, etc!! PUH!! Allt löste sig till slut, ett sugrör i PEG-hålet, snygga, trevliga ambulanskillar och en delegering till boendets personal på waran! Voila!!Göran roar sig på Finlandsbåten ikväll - själv ska jag roa mig med Idol!

Må så gott!

Kram från Liz

2009-09-24 @ 17:41:14
Postat av: Helena

Alltså, jag har inte några tips men funderar på om du hela tiden behöver tänka praktiskt? Det är förstås bra men vilka de praktiska konsekvenserna av olika teorier är, kanske ger sig med tiden?

2009-09-25 @ 09:34:50
Postat av: Ewa

Jag håller med Liz, ser SÅ härligt ut! Jag saknar värmen trots att jag just fick en dos i Turkiet. Det är värme på i bilen på morgonen. Imorse behövde jag tanka men det var så kallt så jag tar det på vägen hem istället.

2009-09-25 @ 11:13:37
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: Marianne

Känner igen det med ny frysyr och gardiner...Frågar Peter om han ser nån förändring.Hmm.. har du bytt duk på köksbordet.Studie motivationen kommer när ni får kyla och regn om jag känner dig rätt.Njut av värme och sol,det skulle jag göra.

Ha det gott.

2009-09-25 @ 14:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0