Energin flödar

Energin flödar i vårt hem just nu. Deborah är här !
Igår tog jag bilen och åkte till Budapest, 38 mil. Jag kände mig modig och duktig, för annars är det ju alltid Claes som ser till att betala vägtullar, tanka, och ordna gränspassager. Jag löste det!
Jag stannade till och handlade nektariner och plommon efter vägen, det är flera såna här handlare man passerar.

När jag kom in i Ungern slutade GPS:n fungera. Jag älskar tekniken, när den fungerar. Det var bara att stanna på macken och köpa en bra karta! Vi var alla lika imponerade och förvånade när jag kom fram till Rita.
Det var ett mycket kärt återseende med henne och Deb och nya lilla killen Maxim, född den 14 juli. Deb hade kommit dit några dagar tidigare (annars är hon ju för det mesta i Indien). Hon och David är gudföräldrar till Maxim och var med på hans dop veckan innan.
Vi hade en härlig eftermiddag tillsammans i Budapest, vad jag gillar den stan!

Jag hann även med att träffa min vän Oliver och han blev jätteförtjust i riddarna jag hade med !

Rita och barnen flyttar snart till Montenegro, där Kristoffer, hennes man redan är på plats och arbetar, så nästa gång får vi ses där!
Det var svårt att avsluta dagen och sätta sig i bilen igen. Vi kom iväg en timme senare en beräknat, Deb var kartläsare och vi gjorde en liten extra sightseeing i Budapest, så efter ytterligare en och en halv timme! var vi äntligen på väg hemåt.
Det blev några timmar i riktig mörkerkörning, men det gick bra och det var jätteskönt att ha sällskap.
När vi kom hem bjöd Claes på soppa och nu har han två fruar ett tag igen! Det där med bigami kanske inte är så tokigt, fruarna har ju sällskap av varandra?!


Gissa om GPS:n fungerade idag? Såklart!!
Vad är det jag ska lära mig? Att lita på min egen förmåga?

Kommentarer
Postat av: Bernike

Ja, lita på din förmåga du Gilla, för det gör alla vi andra! ;)



2009-09-11 @ 12:54:08
URL: http://www.fulaankuungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0