Tandläkarbesök

Man kan göra olika...
I måndags hade jag tid hos Vesna, tandläkare. Man behöver ju kolla tänderna ibland och denna hade jag fått tips om av Marko. Jag har aldrig gillat att gå till tandläkaren, men jag tog mig i kragen och gick iväg.
Hon kontrollerade tänderna och konstaterade att det var tre små hål som behövde fixas och eventuellt, om jag ville, en krona på en gammal rotfyllning. Hon tog bort tandsten och polerade tänderna. Sen tyckte hon att det vore bra med röntgen också.
Jag fick en lapp i handen med adressen, så traskade jag genom stan till stället. Klev in och lämnade fram lappen. Dom frågade om jag pratade serbiska, men nej! OK, då blev det teckenspråk. In i ett rum med röntgenapparat, liknade mammografin, men jag fick lägga upp hakan istället...Ett helt nytt sätt att röntga tänderna för mig kan jag säga. Jag betalade 1000 dinarer (100 kr), fick röntgenbilden och gick därifrån. Lite häftigt är det allt, eller kostnadseffektivt, de olika tandläkarna skickar sina patienter till ett ställe för att röntga istället för att alla har en egen apparat.
Väl hemma försökte jag tyda vad jag såg, en massa tänder och olika fyllningar....sen vete tusan.
Hur eller hur, idag tog jag bilden med mig till Vesna. Hon kollade och konstaterade att det fanns ett litet hål på ett till ställe. Det låter mycket med fyra hål, men de är i anslutning till gamla fyllningar.
Idag lagade hon tre och jag betalade 9000 dinarer för dom och måndagens polering. Undersökningen var gratis!

Det blir nog fint det här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0