Vintersportort ?


NEEJ, verkligen inte, men det är lätt att tro det!
När vi vaknade i går morse hade det snöat tre decimeter, och vi som tänkt oss en utflykt norrut med goda vänner...
Tanken var att åka till en vingård i Irig och köpa "lite" vin, är detta möjligen ett tecken att strunta i vinköp, eller vad tror du mamma?
Hur eller hur, vi avstyrde utflykten, vi litar ju inte på de andra trafikanterna och snöröjningen här i Serbien. När vi klätt oss ordentligt och kommit ut insåg vi snabbt att det var ett bra beslut.

Vi pulsade runt i Kalmegdan och jag fick göra snöänglar ! Det gillar jag!


Som det känns nu lär det väl dröja ett tag här också innan vi kan sitta ute och fika...

Vi var ialla fall ute några timmar och snön bet skönt i kinderna, det kändes nästan som fjällsemester, speciellt när vi satt inne i värmen och mumsade på en pizza, after ski!

På stan träffade vi på en charmerande ung man, försäljare av medlemsskap på en nyrenoverad teatersalong i stan. Han berättade med inlevelse om både teatern, deras föreställningar och sitt liv som ingenjörsstudent. Vi gillade hans positiva attityd och framåtanda, så vi köpte ett medlemskort för ett år, för 1000 dinarer. Sen begav vi oss direkt till teatern, mitt i stan, för att se deras program. När vi stod där och undrade om information på engelska så undrade "vaktmästaren" på ren svenska om inte det skulle vara fint med ett program på svenska?! Gissa om vi blev förvånade.... 
Som vi brukar säga "Är det lätt är det rätt!.." det fanns biljetter till kvällens förställning av "Cabaret", vi bokade och gick sen hem och snofsade till oss.
Dom bjöd på en härlig föreställning helt på serbiska!!  med duktiga artister, fart och fläkt och bra musik!

Ett litet smakprov!
http://www.youtube.com/watch?v=m0yJIWR9bSc


Kommentarer
Postat av: Ettan

Här har vi nog haft vinterns vackraste dag. Sol, blå hmmel och ingen vind. Helt underbart promenadväder. "Cabaret" kan man nog ha behållning av utan att kunna språket.

Kram Ettan

2010-02-14 @ 17:37:44
Postat av: Liz & Göran

Nej du Gilla, det dröjer ett tag innan vi ev. kommer på ett besök, ser jag:)! Visst älskar jag snö och vinter, men kommer vi till er vill jag sitta på en uteservering med vin och sol, inte det jag ser här;)! Hoppas ni njuter av det iaf!! Kram!!

2010-02-14 @ 18:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0