Nu får det bli mindre excesser

Vi har ätit och druckit gott av allt som ställts fram en längre tid nu, åtminstone över jul och nyår, vilket gör att tankarna på att bryta beteendet kommer fram lite då och då.

Helt klart mår min kropp egentligen bäst av att ha lite fasta rutiner och fysisk aktivitet. Det har varit dåligt med det, gumpen är väl för tung och passar så bra i soffan...
Igår blev det åtminstone en promenad på ca 50 minuter och idag likaså.

Inspirationen idag kom när jag fick ett MMS från Andreas, han satt där och "snusade" på Alexander och Andrea...


För dessa godbitar gäller det att hålla kroppen i trim, så att jag orkar lyfta och springa ikapp dom! Jag får helt enkelt sätta upp denna bild på kylskåpet och crosstrainern, för att hålla motivationen uppe...
På kylskåpet sitter också Louise, Carolina och Andreas!

Så Tom och alla andra som inspireras av GI (eller var det IG eller 3G), vi gjorde en härlig "gryta" till middag, så här gjorde jag:
Fräste hackad vitlök och rödlök en stund, lade i lite broccolibuketter och chamoinjonbitar som fick fräsa med en stund, sen i med färsk hackad spenat och grädde. Alltsammans fick puttra några minuter, kryddade med svartpeppar och salt. Några strimlor kallrökt lax fick koka med en liten stund och sen toppade jag allt med hackade valnötter. Jättegott!
(Passar såklart bra till pasta också.)

Är det nån annan som har nåt gott utan så mycket kolhydrater att dela med sig av?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad roligt att få se bilder på bebisarna. Dom ser verkligen jättesöta och fina ut.

Mamma har säkert nåt bra recept att maila.

Här ska det oxå jobbas bort några volanger. (Vi kör med volanger för det låter mycket bättre än valkar) fniss

Lycka Till!

2010-01-04 @ 22:59:50
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: Anonym

Kanonbra recept. Jag kämpar också på med Gi! Alltså med matlagningen. Den är inte vad jag är van vid kan man ju säga. Och själv är jag en potatisälskare.

2010-01-05 @ 10:03:30
Postat av: Liz & Göran

Åhhhh, vilka ljuvligt söta, vackra bebisar! Hoppas vi snart kan åka och se dem! Förkylningen har tagit ny fart, så det ska vi förskona dem från!!

Kram!!

2010-01-05 @ 17:08:58
Postat av: Kickan

Frukost:

Ägg och Bacon

Lunch:

Äggröra och Bacon

Middag:

Bacon och Äggröra

Ska det vara så svårt?

2010-01-08 @ 11:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0