Tomt igen

Usch så tomt och ensamt det känns nu när Carolina åkt. Hon har precis påbörjat sin bilresa till Helisngborg och vet därmed vad hon ska syssla med idag. Det vet jag också egentligen, min tenta ska vara klar imorgon kl 24.
Vi har haft en mysig vecka tillsammans och hunnit med en massa som vi ville.

Shoppingen i onsdags blev det inte så mycket med, men vi fick en varsin plattång och ett överkast till Andreas´säng. Tittade in till Inga-Lill på vägen från Valbo köpcentrum, hon håller på att rusta salongen för fullt och kommer säkert att få jättefint.
Bjöd familjen Gotthold i Åbyggeby på lasagne och gratulerade Edor som blir fyra nästa vecka. Skoj för oss alla att träffas igen.

Torsdag morgon var jag uppe tidigt och tvättade bilen både ut-och invändigt, allt för att göra ett gott intryck på bilprovningen. Inte vet jag men enligt Leif har jag lyckats bra eftersom dom var så snälla mot mig. jag behöver nämligen inte komma tillbaka för att visa upp att jag justerat ett dåligt inställt halvljus!
Bilprovningen var förresten en mycket positiv upplevelse, det var väl hundra år sen jag var där på skälvande ben senast och mycket har hänt. Vilken service! Bra bemötande,  snabbt och proffsigt agerande samt gratis kaffe!!

Vi var till mamma och pappa på dagen och till Ulla på kvällen. Carolina (och jag också) vill verkligen ha kvalitetstid med mormor, morfar och farmor, det var ju längesen sist.

Igår var Leif så snäll och hjälpte mig med lyset och Ettan bjöd på sina goda bullar. Kickan var är du, undrar Ettan??

Vi städade ut julen när Philip kom förbi och visade upp körkortet, stolt som en tupp!

Tillsammans med Annso och Irene  gjorde vi en god middag till våran tjejkväll. Annso hade önskat risotto och den gjorde vi med spenat till ugnsstekt lax, som förrätt hade vi rödbetor gratinerade  med chévre, honung och valnötter och vi avslutade med chokladmousse med färska hallon. Mycket gott och trevligt, vi surrade och skrattade till klockan var nästan två...
En härlig avslutning på en rolig vecka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0