Semesterstart

Mitt gästspel som sjuksköterska i Strömsbro har avslutats för denna gång. Det har rullat på och gått lätt eftersom jag känner igen flera av pensionärerna och personalen.
Vädret har varit helt perfekt, Sverige har visat sig från den absolut bästa sidan. Vad ska man utomlands att göra??
Efter första veckan var det midsommar, Claes kom hem till Gävle och vi firade midsommarafton med Gottholds och midsommardagen med Wahlmans. Midsommarsöndagen låg vi på stranden i Brämsand, härliga dagar!
Claes for tillbaka och jag jobbade på, blandat med en många härliga möten med vänner och släktingar. Fullt upp helt enkelt, så jag har nästan inte hunnit öppna datorn och än mindre blogga.

Philip, min fotograferande gudson hjälpte mig att investera i en ny kamera, Nikon D3000, den är häftig! Semestern kommer att ägnas åt att lära mig hur den funkar.



Carolina kom hem efter sina första jobbarveckor på Grand Hotel, det var mysigt och vi passade på att grilla på balkongen etc. Behöver jag säga att jag verkligen njuter av att ha mina ungdomar och alla deras kompisar omkring mig igen?




Vi njöt också av räkor i Ullas trädgård, tillsammans med Cajsa.


Det har blivit många sköna timmar hos mamma och pappa i Flaten. Nostalgisk frukost under äppelträdet, inte ett moln på himlen och dagg i gräset, med morgontidning på svenska, bara en sån sak! Pysslat och fixat med hjälp av symaskinen, möblerat om, ätit gott, fikat och plockat smultron på strå!




Tiden går alldeles för fort och nästa gång vill jag helst bara umgås...

På vägen till Arlanda bjöd Marcus,Victoria och Louise på en härlig lunch innan mamma och pappa körde mig vidare.



Tack alla!!!

Tillbaka i Belgrad packar vi för semester i Monte Negro och nya äventyr!!


Kommentarer
Postat av: Belgrad - Nästa Barcelona

http://www.e24.se/lifestyle/resor/belgrad-forutspas-att-bli-nasta-barcelona_2049839.e24

2010-07-16 @ 10:23:11
URL: http://www.travelquarter.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0