Bačina Vino

Igår kväll var vi och några vänner inbjudna till Aleksander Milutnović lansering av sitt vin Dolina Barrique, samt middag på restaurang Pahuljica. En jättetrevlig kväll som inramades av det goda vinet gjort av druvorna Cabernet Sauvignon 60%, 30% Merlot, Cabernet Franc 10%!
Aleksander kom till Sverige 1967, som 10-åring, han bor och verkar i Helsingborg och har nu uppfyllt en gammal dröm att producera sitt eget vin och att sälja det både i Serbien och Sverige. Vi önskar honom lycka till och ser fram emot att träffas igen!

http://www.bacinavino.com



Innan den trevliga kvällen träffade jag mina vänner Mira, Lydia, Tori och Elena för att för första gången i mitt liv spela Mah Jong. Det var riktigt roligt och så småningom ska jag nog komma på vad det går ut på...
Det får bli istället för Bridge, så länge.

Mycket händer här just nu, vi får inbjudningar till olika tillställningar! Det är dags att förnya våra visum. Advent står för dörren, glöggen och pepparkakorna är på  gång. En rolig tid som inte ger mycket utrymme för att formulera en rapport  i ämnet samhällsprofil, det får bli det det blir.
Som ungdomarna säger det finns "omtentor", men inga "omfester":))

Oj, glömde berätta att julbazaren är på gång igen och att jag i år skänker tillbaka "skapelsen" jag vann som första pris förra året, till årets lotteri. Den har alldeles nyss lämnat vår lägenhet och jag känner mig fri!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0