Helgen som gått

Idag har vi väntat på besked om Carolinas knä... något hände henne på jobbet och hon kunde inte stödja på benet, bara föll ihop... Men som ni alla vet kan man hålla på länge som akut patient när man inte är livshotande sjuk.

Så vi har hunnit med en lång promenad runt Ada i strålande solsken och +20 grader. Vi har ätit middag, rester från igår och sett reprisen av " Så mycket bättre".

Nu har hon iallafall ringt och talat om att det är röntgat och inget brutet, men däremot blir hon hemma några dagar för att vila. Någon rådig kollega på jobbet såg till att det lades på is direkt.

Igår hade vi efter mycket om och men Carol och Lewis, från Australien, här på middag. Det höll på att bli restaurangbesök i stället, för två timmar innan gästerna skulle komma, samtidigt som jag precis började med förberedelserna, gick strömmen. Hallå, vad gör man? Vi ringde runt några restauranger och hörde om dom hade ström och ledigt bord. Stearinljuset fick vara min ljuskälla när jag skulle sminka mig, det är tur jag gjort det några gånger. Precis när vi skulle gå ner till taxin så kom strömmen tillbaka. Hallå! Nya beslut och vi fixade maten, bordet var ju redan dukat och det mesta  förberett. Det blev jättebra!

I fredags var Claes på minislava, läs serbisk herrmiddag med sina kompisar. En av fruarna och jag träffades för lite shopping och eftermiddagsfika. På kvällen hade jag två VIP-biljetter till Amstel Fashion Week och tog med Sanja dit. Det var jättetrevligt, men snacka om att vara för lite uppklädd. Det är tur man är utlänning!

Ana Sekularac konstverk fick vi möjlighet att njuta av, dock inget att klä sig i...
http://www.anasekularac.com/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0