Studierna är i gång

Kort men intensivt blev det när jag var i Sverige förra veckan.
Att vara student igen kändes jättebra när jag skrev in mig på Karolinska Institutet bland alla andra studenter. Min skola ligger granne med Södertörns högskola där Andreas går! Det känns som att det här kan bli en spännande utbildning, som förhoppningsvis ska ge mer djup och bredd till mina sjuksköterskekunskaper. En utmaning helt enkelt!

Claes är inte lika entustiastisk nu när jag sitter böjd över vetenskapliga artiklar igen och har en massa uppgifter att lösa. "Han tycker att jag inte gör annat."
För mig handlar det om att också få uppsatsen godkänd, samtidigt som jag ska opponera på en D-uppsats nu på måndag.

Roligast av allt är dock att vi får besök snart! Vi har förberett maten och snart ska Claes åka och hämta Carolina och Jennifer, som kommer ikväll. Imorgon vid lunch kommer Emma och Pia, så snart är stugan full! Det ska bli jätteskojigt:) (det får bli som det blir med alla uppsatser och artiklar)

Utanför på gatan är serberna samlade framför olika TV-apparater som visar Serbien-Spanien i basket. Av jublet där nerifrån, att döma så leder Serbien... Jag har sagt det förr, men dom kan verkligen konsten att leva sig in i det som händer. Inga torra, trista, stela svenskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0