Ännu ett nytt projekt

Jag vet inte om jag berättat det tidigare, orkar inte heller kolla efter, men jag har blivit inbjuden som medlem i Belgrade Writers!
Dom har funnits i två år och kommer att ge ut sin första bok nu i maj. Det är människor i olika åldrar, från olika länder och med olika bakgrund, som träffas en gång i veckan, "Tuesdays at 2". Då får man läsa upp vad man skrivit, utifrån veckans ämne, och så får man respons på det. Ännu har jag varit med tre gånger och endast skrivit något till en av träffarna. Igår var jag där igen och lyssnade på flera spännande små berättelser som de andra skrivit. Det som är fascinerande är ju hur olika alla skriver och hur skiftande de använder engelskan, beroende på vilket som är deras modersmål. Och trots att språket är enkelt kan det träda fram fantastiska små historier !
Dessutom kommer det upp diskussioner om allt mellan himmel och jord. Bland annat diskuterade vi hur man kan göra det enklare för sig, helt enligt Claes´ devis "Krångla inte till det!" Jag skickade just länken till Carolina och Andreas och insåg då att det kanske är fler av er som kan ha nytta av den. Så varsågod!

"How to steal like an artist (and 9 other things nobody told me)"

http://www.austinkleon.com/2011/03/30/how-to-steal-like-an-artist-and-9-other-things-nobody-told-me/#more-11336

Idag regnar det, men igår gjorde jag fint på balkongen. Jag planterade pelargoner, körsbärstomater, dalia, lavendel, oregano, basilika, persilja och rosmarin. Så nu kan jag se fram emot att sitta där i min kryddträdgård och titta på kråkan som ligger på ägg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0