Resort=fantastiskt!

Vilken påskhelg vi haft!
Vi åkte fredagmorgon och efter drygt sju timmar i bilen hade vi kommit till Österrike, vårt fjärde land den dagen och vi hade hunnit med lunch i Wildon en söt liten by nära Graz. Målet för resan var Bad Tatzmannsdorf, 11 mil söder om Wien, mot Ungerska gränsen. Precis allt var bedårande vackert, snacka om att bli mållös och tappa andan. Dessa mjuka berg och dalar, med åkrar i perfekta rutor, alla blommande fruktträd, syrener, hägg och kastanjeträd. Hänryckningens tid! Den skira grönskan och alla kvittrande fåglar. Ett SPA-hotell där man tänkt på all bekvämlighet som kan behövas. Lugnt och fridfullt! Jag gillar barn, men visst var det skönt att bo på ett hotell där lägsta ålder var 16 år (ursäkta alla småbarnsföräldrar- men det fanns ett hotell precis intill där barnen var mer än välkomna!) 

http://en.avancehotel.com/en/supreme-hotel/supreme-hotel.html


Frukosten hade allt man kan önska. Där fanns ett separat rum med äpplen, morötter, apelsiner och selleri för att göra egen juice i deras råsaftcentrifuger. Dom hade säkert 10 olika sorters honung att välja på. Skinkor ska vi inte prata om...

Vi var där med goda vänner och tillsammans med dom spelade Claes golf i två dagar. Jag gick med som sällskap och bara njöt av flera timmar per dag i den ljuvliga naturen och luften som på morgonen var frisk av dagg. Det var dock tuffa promenader som kändes i hela kroppen efter alla backar upp och ner. Då var det skönt att äta en sen lunch och sedan krypa ner i en varm bubbel- eller saltvattenspool och titta på internTV från en solstol. Då vi satte oss till middagen kunde vi se solen gå ner över infinity-poolen med bergen i bakgrunden. Sen var det bara att njuta av alla läckerheter som serverades, allt mycket väl avvägt.

I hästanläggningen fanns mer än ett femtiotal hästar, från lippizaner till minsta ponny och den var extremt välskött. Jag övervann min hästrädsla och bokade in mig på en två timmar lång ridtur och satt till och med upp på hästen, en ganska liten en. Det kändes bra och jag kände att den här kan jag hantera. Vi var en grupp på fem som gav oss iväg, men tyvärr kom vi inte så långt innan en av flickorna ramlade av och vi fick lov att avbryta turen. Hon klarade sig bra, hennes häst stack iväg och dom andra hästarna blev alldeles stolliga...
Då belönade jag mig med en eftermiddagsfika med apfelstrudel i stället, det var gott!

Vi var borta fyra dagar, men det kändes som minst en vecka, då det var otroligt avkopplande. Det där med golf kanske inte är så dumt ändå, åtminstone i vackra omgivningar och bra väder!









Auf wiedersehen!!


PS. Det var fler än jag som hade vita ben och ingen som brydde sig...


Kommentarer
Postat av: Ewa

Ser helt underbart ut! Jag kan bara hålla med vad det gäller åldergräns på hotellet fast jag har en halvliten son. Ibland är det jättejobbigt att höra allt stoj. Skulle också kunna tänka mig golf just för att man få gå mycket och speciellt om det är fint väder. Hästarna hoppar jag dock över - otäcka stora djur =)

2011-04-27 @ 19:52:50
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: Ettan

Ja det låter ju alldeles helt underbart! Det kan man ju även se på bilderna.

Håller med Ewa. Speciellt om hästar.

Kram

2011-04-28 @ 08:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0