Weekend i Budapest


I helgen har vi firat att Carolina fyllt 26, det gjorde vi i Budapest!
Carolina och Emma åkte dit på onsdagen och hade ett par dagar innan Claes och jag kom på fredagen. Han bilade dit, vilket tar ca 4 timmar och jag kom från Stockholm.

Jag hade varit i Sverige sen den 29 mars och hunnit med både det ena och det andra i vanlig ordning. Under dessa dagar har jag blivit bjuden på middagar var enda dag och således inte stått vid spisen en enda gång. Jag har träffat Carolina, Andreas, Emma, Tina, mamma och pappa, Helena och Tom, Ulla, Barbro, Anne-Sofie, Anton, Peter, Helen och Lasse, Peter och Marianne, Anne-Christine, Marcus och Victoria, Louise, Elisabeth, Göran och Liz, Cajsa och Micke, Alexandra och Elvira. Jag tror jag fick med alla och inser att det inte är konstigt att jag stundom blir lite yr eftersom jag dessutom fixat sommardäck på bilen, fått hjälp att bekanta mig med min nya dator och plugga inför tentan jag hade i onsdags. PUH!

Så då var det skönt att landa i Budapest och njuta av tjejernas sällskap.Vi bodde mitt i centrum och från hotellet hade vi en fantastisk utsikt över Donau med Kedjebron. Vi har åkt med Europas äldsta tunnelbana, kollat sånt man måste se, handlat salami i saluhallen och badat både inom- och utomhus i Széchenyibadets termalvatten. Vi har ätit goda måltider i alla smakriktningar, såsom japanskt, italienskt och ungerskt. Häftiga bakverk avnjöt vi på Gerbeaud, Budapests mest berömda café. Riktigt mysiga dagar :))






Magnolian blommade för fullt!




Direkt från Fukushima?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0